Targi kosmetyków naturalnych Ekocuda na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń w branży beauty. Odwiedza je mnóstwo osób – świadomych konsumentów sięgających po kosmetyki naturalne i ekologiczne. Zuzannę Mierzejewską, organizatorkę tej wyjątkowej imprezy zapytałam, dlaczego Ekocuda to świetna forma prezentacji naturalnych marek kosmetycznych oraz jakie produkty można znaleźć na tym wydarzeniu.
Spis treści
Jaka jest istota używania kosmetyków naturalnych? Jaki aspekt najczęściej przyciąga nowych konsumentów tego typu kosmetyków?
ZM: Myślę, że dla większości osób jest to holistyczne podejście do zdrowia i stylu życia. Tak samo istotne jest to, co jemy, wybieranie produktów lokalnych, ekologicznych jak to, co kładziemy na skórę. Trend clean beauty nie słabnie i pokazuje, że zwrócenie się ku kosmetykom naturalnym i czytanie etykiet to nie jest chwilowa moda. Clean beauty to inaczej kosmetyki z czystym składem. Bez sztucznych substancji zapachowych, syntetycznych składników oraz bez składników pochodzenia zwierzęcego. Warto też wspomnieć, że clean beauty oznacza produkty wolne od danych składników czy substancji, ale nie wartościuje ich jako lepszych od kosmetyków, które takie składniki posiadają.
Czy Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda są więc tylko dla Świadomego Konsumenta?
ZM: Nasze wydarzenie jest przede wszystkim dla tego odbiorcy, ale także dla każdego, kto chce w sobie tę świadomość wypracować. Jeśli nie znasz jeszcze produktów naturalnych, nie do końca wiesz, jak zacząć i jakie produkty wybrać – Ekocuda to świetna propozycja dla Ciebie. Podczas targów można poznać wystawców, porozmawiać z ekspertami i uzyskać całe mnóstwo informacji i przydatnej wiedzy. Bardzo istotne jest także to, że kosmetyki można przetestować – powąchać, sprawdzić konsystencje i zobaczyć jak zachowują się na naszej skórze. Serdecznie zapraszam więc wszystkich konsumentów na kwietniowe wydarzenia w Poznaniu i Warszawie.
Na co konsumenci i uczestnicy targów najbardziej zwracają uwagę w kosmetykach? Skład, zapach, a może wygląd kosmetyku?
ZM: Na targi przychodzą osoby bardzo świadome, które doskonale wiedzą, czym są kosmetyki naturalne. Po pierwsze targi są zawsze okazją do zrobienia większych zakupów lub zapasów produktów, które znamy i których potrzebujemy. Na targach wybór jest większy niż w drogerii i często większy niż w sklepie internetowym. Po drugie, to okazja do sprawdzenia, przetestowania produktów, których nie znamy, a wpadły nam wcześniej w oko, gdzieś o nich przeczytaliśmy etc. Po trzecie to szukanie i chęć poznania zupełnie nowych marek.
Jakie marki i produkty można poznać, wybierając się na Ekocuda?
ZM: Na naszych targach można spotkać prawdopodobnie najwięcej marek kosmetyków naturalnych. Od początku naszą misją było łączenie marek kosmetyków naturalnych z odbiorcami, ich promocja i pokazanie szerszemu gronu. Na Ekocudach można poznać marki, które debiutują bądź są na rynku od niedawna, są to wyjątkowe, kosmetyczne ekoperełki. Oczywiście zawsze wystawiają się też firmy większe i dłużej obecne na rynku. Firmy oferują cały przekrój produktów, od kosmetyków do twarzy, ciała, makijażu po pielęgnację włosów. Nie brakuje też kosmetyków dla dzieci czy mężczyzn. Zawsze jest też kilka stoisk, na których można zaopatrzyć się w akcesoria Wellness & Spa, np. świece.
A co sprawia, że Ekocuda są idealnym miejscem do prezentacji dla ekologicznych i naturalnych marek?
ZM: Jesteśmy na rynku od 2016 roku, Ekocuda są pierwszym wydarzeniem, które zgromadziło w jednym miejscu tylko marki kosmetyków naturalnych, stając się HUBem łączącym marki oraz konsumentów, zapoczątkowaliśmy trend tego typu wydarzeń. Natomiast nadal pozostajemy największym tego typu wydarzeniem i jesteśmy jednym z najbardziej rozpoznawalnych eko brandów w Polsce. Wokół Ekocudów zgromadziła się bardzo duża społeczność, która ceni targi, a marki, które się u nas wystawiają, mogą mieć pewność, że na targi przychodzi osoba świadoma, która jest bezpośrednio zainteresowana ich produktami. Jest to idealna okazja do zdobycia nowych klientów, promocji swoich produktów, ale też nawiązania nowych relacji biznesowych. Nasze targi, mimo że głównie adresowane są do klienta końcowego, chętnie odwiedzane są przez dystrybutorów, właścicieli sklepów czy laboratoriów. Wiemy, że nawiązuje się wiele wartościowych współprac.
Ekocuda są skarbnicą nowych marek oferujących ekologiczne produkty — kosmetyki i nie tylko. Jaki jest sekret nawiązywania współpracy z często jeszcze nieznanymi markami, start-upami w branży beauty, które miewają swoją premierę podczas Ekocudów?
ZM: Działamy na rynku już długo, a dokładnie 7 lat, dlatego mamy bardzo dużą bazę klientów, którzy działają z nami od lat i bardzo cenią sobie nasze wydarzenie i na nie czekają. Co edycję zgłasza się do nas również dużo nowych marek, które wiedzą, że to jest idealne miejsce na debiut i rozpoczęcie swojej działalność na rynku kosmetyków naturalnych.