Znane i lubiane marki oraz nowości — wywiad z Drogerią Rossmann

Znane i lubiane marki oraz nowości — wywiad z Drogerią Rossmann

W związku z Plebiscytem Moja Ulubiona Drogeria, który stworzyliśmy na łamach portalu TrustedCosmetics.pl, postanowiliśmy zaprosić Drogerie do wywiadu, aby troszkę opowiedziały o sobie. Poznajcie zatem Drogerie i Perfumerie, które chciały z nami rozmawiać oraz dać się nam się bliżej poznać! Dziś pierwsza z nich. Zapraszamy na rozmowę z Drogerią Rossmann.

 

Renata Zielezińska: Jak to się stało, że powstała sieć Drogerii Rossmann? Jak to wyglądało na początku?

Drogeria Rossmann: Pomysłodawcą i założycielem drogerii Rossmann w Niemczech jest Dirk Rossmann. W 1972 roku otworzył w Hanowerze pierwszą samoobsługową drogerię. Tym samym stał się pionierem w dziedzinie "samoobsługowych sklepów drogeryjnych" w całej Europie. Nazwa Rossmann zaczęła funkcjonować w 1980 roku i znaczy dokładnie: Ross – rumak, Mann – mężczyzna. Stąd postać mitycznego centaura w logo drogerii.

W Polsce Rossmann SDP ma dwóch udziałowców: Rossmann GmbH i A.S. Watson. Rossmann GmbH to właściciel kilku tysięcy drogerii m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach, Turcji, Albanii i na Węgrzech. A.S. Watson z kolei to największa na świecie grupa kapitałowa w branży "zdrowie i uroda".

 

Renata Zielezińska: Kiedy w Polsce otwarto pierwszą Drogerię Rossmann?

Drogeria Rossmann: Pierwsza drogerię Rossmann w Polsce otwarto 23 maja 1993 roku przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Dziś Rossmann ma 1200 placówek w 440 miastach.

 

Renata Zielezińska: A jak jest aktualnie z asortymentem, czy Drogeria Rossmann ma inną ofertę produktową niż inne drogerie w naszym kraju?

Drogeria Rossmann: Dokładamy wszelkich starań by naszych sklepach dostępne były marki znane i lubiane, do których Polacy już się przywiązali. Ale kładziemy również duży nacisk na wprowadzanie nowości. Rocznie trafia ich do naszych sklepów ponad 5000. Nasza oferta to ponad 16 000 produktów, każdy Klient znajdzie coś dla siebie.

 

Renata Zielezińska: Może macie jakieś marki własne? Jeśli tak proszę je krótko zaprezentować. Czy są wśród nich takie, które preparaty już zyskały zaufanie klientek?

Drogeria Rossmann: W naszej ofercie mamy 35 marek własnych. Wiele z nich na stałe zagościło w polskich domach – Isana z szeroką ofertą produktów do kąpieli i do włosów, Babydream – z artykułami spożywczymi, kosmetycznymi i higienicznymi dla niemowląt i dzieci, Winston – z karmami i przekąskami dla czworonogów czy Domol – z chemią domową. Coraz więcej osób wybiera także artykuły spożywcze marek EnerBio czy Genuss Plus, oferujących szeroki wybór zdrowej żywności.

 

Renata Zielezińska: Czym Drogeria Rossmann wyróżnia się na tle konkurencji?

Drogeria Rossmann: Naszymi atutami są: dobra relacja ceny do jakości, korzystne promocje, szeroka oferta i dobre lokalizacje.

 

Renata Zielezińska: Odwiedzając drogerie stacjonarne, zauważyłam, że w wielu z nich coraz więcej miejsca zajmuje dział "zdrowa żywność", czy w Drogerii Rossmann także istnieje taki dział? Jeśli tak, to co zawiera?

Drogeria Rossmann: W każdym Rossmannie jest dział ze zdrową żywnością. Jego asortyment jest bardzo zróżnicowany – od zdrowych przekąsek, jak np. suszone owoce czy orzechy przez dodatki do potraw, typu oleje, syropy, przyprawy, po główne, specjalistyczne składniki dań: musli, makarony, mąki, kasze i ryż, tofu. Dla łasuchów są również słodycze.

 

 

 

Renata Zielezińska: Aktualnie coraz bardziej popularne stają się kosmetyki naturalne, organiczne i wegańskie, czy posiadacie takie w swojej ofercie?

Drogeria Rossmann: Trend na bycie eko spowodował, że kosmetyków naturalnych i organicznych jest coraz więcej – również w naszej ofercie. Jedna z naszych marek – Alterra to właśnie propozycja nie tylko dla wegan, ale również dla osób, które w kosmetykach poszukują naturalnych składników.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób docierają Państwo do klientów?

Drogeria Rossmann: Poza sklepami stacjonarnymi mamy także drogerię internetową, profile w mediach społecznościowych (nasz FB obserwuje ponad 317 000 osób), wydajemy gazetki promocyjne oraz miesięcznik SKARB – jedno z najbardziej poczytnych czasopism o charakterze lifestylowym w Polsce.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób zachęcacie klientów, by odwiedzali Drogerię Rossmann?

Drogeria Rossmann: W kwietniu uruchomiliśmy Klub Rossmann. To darmowa aplikacja dla naszych Klientów, dzięki której mają dostęp do wyjątkowych ofert dopasowanych do ich potrzeb oraz dodatkowych rabatów. Dołączenie do klubu to także sposób na wspomożenie jednej ze 150 lokalnych organizacji charytatywnych. Dzięki aplikacji Klienci mogą również łatwo zlokalizować drogerie Rossmann w okolicy, dowiedzieć się o nowościach w ofercie czy mieć dostęp do porad i inspiracji. Aplikacja, mimo że działa od niedawna, już bije rekordy popularności.

 

 

Zagłosuj na Drogerię Rossmann i wygraj nagrodę!

Oddaj głos na Drogerię Rossmann w Plebiscycie Moja Ulubiona Drogeria! Na Wasze głosy czekamy oraz wypowiedzi, które nagrodzimy zestawami kosmetyków.

 

Renata Zielezińska: Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas oraz za to, że dali się nam Państwo poznać. To pokazuje, że są Państwo Drogerią Przyjazną Klientom.

 

W imieniu Drogerii Rossmann wypowiadała się Zofia Kociołek-Sztec – specjalistka ds. PR Rossmann SDP.

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Prowadzi popularny kobiecy blog lifestylowy www.www.sposobynazycie.pl. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Popularna copywriterka kosmetyczna i polecana copywriterka lifestylowa, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Wirtualna Asystentka w branży beauty i nie tylko, uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Zestawy kosmetycznych upominków – moje propozycje

Zestawy kosmetycznych upominków – moje propozycje

Sezon poszukiwań prezentów pod choinkę trwa w najlepsze. W związku z tym przygotowałam kolejny prezentownik, w którym podpowiadam, jakie kosmetyczne upominki podarować najbliższym. Tym razem wybrałam zestawy kosmetyków, które oczarują…

Więcej
Beauty Biznes Poradnik wypełniony mnóstwem niesamowitych propozycji zarabiania

Beauty Biznes Poradnik wypełniony mnóstwem niesamowitych propozycji zarabiania

Branża beauty i wellness ze względu na swoją niesamowitą popularność jest jedną z najbardziej konkurencyjnych. Według szacunków przy rocznej stopie wzrostu na poziomie 4,75% całkowite przychody w branży beauty i…

Więcej

14 komentarzy na temat “Znane i lubiane marki oraz nowości — wywiad z Drogerią Rossmann

  1. Pamiętam pierwszą drogerię Rossmann w Zabrzu. Od tego czasu przybyło kilka nowych.
    Szkoda, że sklepy Rossmann pomimo tego, że to siec różnią się tak bardzo asortymentem, miedzy sobą.
    Sama bardzo często robię tam zakupy, wiadomo kolorówka i pielęgnacja, środki czystości, mleko dla syna a także karma dla moich kotów, za którą moje koty wręcz przepadają 🙂

  2. Do Rossmanna chodzę z przyzwyczajenia i dlatego, bo mam go najbliżej. U mnie w drogerii jest mało miejsca, nie można spokojnie poczytać etykiet, itd. Dlatego jeśli mam coś kupić, to od razu kieruję się w tą alejkę, zabieram kosmetyk ido kasy. Nie biorę też udziału w ich słynnych promocjach. Jeśli chcę sobie spokojnie pochodzić i pooglądać nowości, to wybieram inne drogerie.

  3. Uwielbiam Rossmanna za to że jest blisko i ma różnorodne produkty… Choć odwiedzam również inne drogerie ze względu na promocje to mój głos powędrował na tą drogerię.
    Mam jeszcze małe pytanie: czy wypowiedzi o drogeriach są nagradzane pod tym postem czy "Świątyni kosmetyków…" ?

  4. Uwielbiam Rossmanna 🙂 Bardzo dobry asortyment, łącznie z markami własnymi. Odwiedzam regularnie i nigdy nie wychodzę z pustymi rękoma.

  5. Lubię Rossmanna od lat. Od lat tez jestem jego stałą klientką – zakupy w sklepach sieci Rossmann robię 1-2 x w tygodniu. Kosmetyki, środki czystości, bakalie, herbaty, wino, kocia karma – to zazwyczaj ląduje w moim koszyku. Najbardziej lubię okresowo odwiedzaną ogromną drogerię Rossmann w Łodzi, która ma ogromny dział z perfumami… 🙂


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.