Ruch dla zdrowia, lepszego samopoczucia i urody

Ruch dla zdrowia, lepszego samopoczucia i urody

Zbliża się sezon wakacji i urlopów. Jest to doskonała pora, żeby zwiększyć lub zapoczątkować naszą aktywność fizyczną. Wszelkie formy ruchu, szczególnie te na świeżym powietrzu, wpływają pozytywnie na naszą kondycję, na smuklejszą sylwetkę, lepsze samopoczucie psychiczne oraz na zdrowie. Popularne hasło "ruch to zdrowie" ma swoje podstawy.

 

Uprawianie sportu, również amatorskie, niesie ze sobą szereg korzyści:

  • działa pobudzająco na układ sercowo-naczyniowy,
  • wspomaga spalanie kalorii,
  • zwiększa pojemność płuc,
  • usprawnia krążenie krwi (zapobiega powstawaniu żylaków, zakrzepów i zatorów),
  • wpływa na wydzielanie przez mózg serotoniny, tzw. "hormonu szczęścia",
  • zapobiega występowaniu bezsenności,
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy,
  • wzmacnia mięśnie, ścięgna, więzadła i poprawia gęstości kości,
  • obniża ciśnienie krwi.

 

Oczywiście nikt nie wymaga, abyśmy przerzucili się na sportowy rytm życia. Ważne jednak jest, aby nasza aktywność fizyczna była zauważalna. Jako minimum konieczne dla zdrowia zalecane są różne formy ruchu, co najmniej 3 x w tygodniu przez co najmniej 1 godzinę.

 

 

sport_3

 

 

Każdy może znaleźć taką formę aktywności, która przypadnie mu do gustu i jest na jego możliwości.

 

Najtańszą forma ruchu, dostępną dla wszystkich są spacery. Wystarczy wygodne, płaskie obuwie na elastycznej podeszwie i niekrępujący ubiór. Dzięki regularnym spacerom wspomożesz odchudzanie, odzyskasz energię, a także poprawisz sobie nastrój, zapobiegniesz wystąpieniu osteoporozy. Warunkiem zdrowego spaceru jest dość szybkie (tzw. marszowe) tempo oraz prawidłowa postawa ciała. Specjaliści uważają, że dorosły człowiek powinien robić (dla zdrowia) od 6 do 10 tys. kroków dziennie, co odpowiada pokonaniu 4-6 km każdego dnia.

Jazda na rolkach wzmacnia mięśnie nóg i pośladków oraz przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, poprawia kondycję i zwiększa koordynację ruchową. Koszt stanowi zakup rolek.

Jazda na rowerze normalizuje poziom cukru we krwi, obniża poziom złego cholesterolu, zwiększa pojemność płuc. Krew jest bardziej dotleniona i lepiej pracuje serce. Wzrasta wytrzymałość i siła mięśni. Koszt to zakup roweru.

Pływanie wzmacnia mięśnie i odciąża kręgosłup. Stanowi więc też formę rehabilitacji. Koryguje wady postawy, zwiększa pojemność płuc, szybko spala tkankę tłuszczową, wspomaga układ oddechowy, zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zawału serca i cukrzycy.

Gra w siatkówkę zwiększa ogólną wydolność organizmu, koordynację ruchową oraz kondycję. Jeśli mamy znajomych, którzy zechcą przyłączyć się do uprawiania aktywności fizycznej, to warto poszukać boiska (jeśli jesteśmy w mieście), lub kawałka wolnej plaży (jeśli przebywamy na urlopie nad morzem).

Jeśli lubimy zajęcia grupowe w pomieszczeniach, możemy uczęszczać do klubu fitness na zajęcia grupowe typu aerobik. Aerobik ma korzystny wpływ na sylwetkę, zwiększa wydolność serca, wzmacnia system naczyniowy i wytrzymałość mięśni, usprawnia perystaltykę jelit, zapobiega utracie jędrności ciała. Kosztem jest tu wykupienie karnetu na zajęcia.

Należy pamiętać, że wszelką aktywność ruchową możemy rozpocząć co najmniej godzinę po posiłku.

 

 

sport_1

 

 

To tylko część form aktywności ruchowej, z których można korzystać, mieszkając zarówno w mieście, jak i poza miastem. Potrzeba aktywności ruchowej dla zdrowia wzrasta wraz z wiekiem. Już wiele lat temu dowiedziono, że systematyczna aktywność fizyczna, przede wszystkim u ludzi w wieku średnim i starszych wydłuża ich życie oraz zapobiega przedwczesnej śmierci i wystąpieniu poważnych chorób. Aktywność fizyczna wpływa na prawidłowe funkcjonowanie umysłu i zapobieganie depresji. U starszych ludzi aktywność fizyczna może pomóc w redukcji ryzyka wystąpienia demencji i zapadalności na chorobę Alzheimera.

Wykorzystajmy nadchodzące ciepłe dni na zmobilizowanie siebie i naszych bliskich do większej aktywności ruchowej — dla zdrowia i urody.

The following two tabs change content below.
Monika (Feerie)
Monika jest rodowitą warszawianką o ustabilizowanym życiu osobistym i zawodowym. Jej pasją od ponad 20 lat jest wszystko, co związane jest z szeroko pojętym światem zapachów. Z zacięciem powiększa swoją wiedzę na temat historii perfumiarstwa, historii domów perfumeryjnych i marek wypuszczających na rynek perfumy. Interesują ją nie tylko kwestie związane z powstawaniem samych zapachów, ale również ich opakowań, składników używanych do tworzenia kompozycji zapachowych, postacie twórców słynnych kompozycji, ciekawostki związane z branżą perfumeryjną, ewoluowanie trendów dotyczących zapachów. To osoba, dla której perfumy nie są jedynie produktem użytkowym… Są sztuką, która swój początek miała tysiące lat temu, a której zamierzchła historia jest (niestety) ciekawsza niż etap, do którego branża perfumeryjna w XXI wieku doszła. Posiada bogatą kolekcję zapachów, w której znajdują się głównie kompozycje stworzone w latach wcześniejszych. Kolekcjonuje również wydawnictwa związane z tą branżą, pozwalające jej poszerzać zasób wiedzy. W wolnych chwilach zagłębia się w tematykę ziół, kosmetyków i słynnych domów mody. Interesują ją też biografie wielkich kreatorów mody czy historie powstania słynnych marek kosmetycznych. Monika uważa, że każda prawdziwa pasja wzbogaca wewnętrznie człowieka oraz wspomaga jego rozwój intelektualny i emocjonalny. Sama o sobie mówi: "Pisanie na tematy, które mnie interesują, jest dla mnie swoistą rozrywką i relaksem. Dlatego w styczniu 2016 roku stworzyłam bloga https://perfumowakraina.wordpress.com/, a dodatkowo współpracuję z redakcją Trusted Cosmetics, pisząc artykuły, w których staram się przekazać nieco posiadanej przez siebie wiedzy, a może i "zarazić" czytelników swoją pasją . Mój Mąż ma również swoją wielką pasję (choć z zupełnie innej dziedziny), więc dla mojej wykazuje ogromne zrozumienie, a nawet przyczynia się do jej rozwoju. Swoje uczucia lokuję w moich najbliższych, swoim hobby i zwierzętach, do których mam bardzo emocjonalne podejście. I są to dla mnie trzy najważniejsze dla mnie elementy życia."

Powiązane artykuły

Nowości kosmetyczne marzec 2024

Nowości kosmetyczne marzec 2024

Wypatruję premier kosmetyków, perfum i gadżetów kosmetycznych niemal każdego dnia. Śledzę je jako kosmetykomaniaczka i pasjonatka branży beauty. Wybieram spośród nich kilka w każdym miesiącu, by zaprezentować je światu. Poznaj…

Więcej
Perfumy Tom Ford – najciekawsze zapachy. Co warto wiedzieć?

Perfumy Tom Ford – najciekawsze zapachy. Co warto wiedzieć?

Wiele z nas już ma swój ulubiony zapach, ale wiele wciąż szuka "tego jedynego". Czy znacie perfumy Tom Ford? Sprawdźcie, czym charakteryzują się te perfumy, jakie zapachy są sztandarowe dla…

Więcej

10 komentarzy na temat “Ruch dla zdrowia, lepszego samopoczucia i urody

  1. Ostatnio się zapuściłam. Planuje wrócić do treningu ale nigdy nie mam dobrej motywacji. Dziś mój pierwszy dzień i mam nadzieję że wydołam w postanowieniu! Trzymajcie kciuki

  2. Sport to same korzyści dla nas. Uprawiam jazdę na rowerze, pływanie spacery, nordic walking, badminton. Ostatnio na MORSKIE OKO szłam w obie strony i po Zakopanym. Zrobiłam 22 km i wcale się nie zmęczyłam.

  3. my jeździmy rowerami w weekendy, w dni powszednie jeżdżę rowerem do pracy jak dopisuje pogoda, 5 km w 20 minut na spokojnie, dodatkowo gramy wieczorami w badmintona 🙂


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.