Rokujące marki kosmetyczne również z innych kontynentów — wywiad z Drogerią Jasmin

Rokujące marki kosmetyczne również z innych kontynentów — wywiad z Drogerią Jasmin

W związku z organizowanym przez nas Plebiscytem Moja Ulubiona Drogeria, który stworzyliśmy na łamach portalu TrustedCosmetics.pl, postanowiliśmy zaprosić Drogerie do wywiadu, aby troszkę opowiedziały o sobie. Poznajcie zatem Drogerie i Perfumerie, które chciały z nami rozmawiać oraz dać się nam się bliżej poznać! Zapraszamy na rozmowę z Drogerią Jasmin.

 

Renata Zielezińska: Jak to się stało, że powstała Drogeria Jasmin?

Drogeria Jasmin: Historia Drogerii Jasmin sięga roku 1999, kiedy to 27 kwietnia w Poznaniu został podpisany akt notarialny potwierdzający założenie Spółki Drogerie Aster. Założenie spółki to odpowiedź na ówczesne potrzeby właścicieli drogerii — zdecydowanie silniejsza grupa zakupowa, dająca silniejszą pozycję negocjacyjną właścicielom poszczególnych drogerii.

W dniu 15 maja 2010 roku na I Forum Niezależnego Rynku Drogeryjnego powstała Spółka z o.o. Drogerie Jasmin. Wówczas do grona założycieli pierwotnych dołączył silny udziałowiec PGD Polska. W ten sposób spółka pozyskała największego w Polsce logistę — dystrybutora artykułów chemii gospodarczej, higieny i kosmetyków.

 

Renata Zielezińska: Od czego Państwo zaczynali, to znaczy co sprzedawaliście na początku działalności?

Drogeria Jasmin: 18 lat temu sprzedawaliśmy asortyment drogeryjny, który był reklamowany w TV. Reklama była głównym i pewnie jedynym wyznacznikiem popularności towaru. Najważniejsze — trzeba mieć na półkach towar reklamowany. Handel kosmetykami był przewidywalny, święta, popularne imieniny, uroczystości w szkołach, zakładach pracy.

 

Renata Zielezińska: A jak jest aktualnie z asortymentem, czy Drogeria Jasmin ma inną ofertę produktową niż pozostałe drogerie w naszym kraju?

Drogeria Jasmin: Bardzo staramy się wyróżnić i, tak jak wcześniej, mieć ofertę dla naszego KONSUMENTA. Tylko dziś Konsument jest wybredny, szuka okazji, ceny, jest świadomy i tu szuka produktów z eco certyfikatami, potwierdzających naturalne pochodzenie surowców użytych do produkcji kosmetyków czy chemii gospodarczej. Na pewno nie mogą to być produkty testowana na zwierzętach, nie mogą zawierać substancji podejrzanych o działanie szkodliwe lub alergizujące.

Chętnie współpracujemy z mniejszymi polskimi firmami, które taką właśnie ofertę prezentują. Staramy się mieć w ofercie produkty modne np. lakiery hybrydowe, produkty do pielęgnacji i stylizacji brody dla panów, specjalistyczne odżywki do paznokci niwelujące uszkodzenia po hybrydach. Ważną rolę odgrywają kosmetyki z innych kontynentów: z Maroko w Afryce pochodzi jedyny naturalny olej arganowy, czy niszowa oferta kosmetyków azjatyckich.

 

 

Renata Zielezińska: Może macie jakieś marki własne?

Drogeria Jasmin: Drogeria Jasmin nie posiada w swoim asortymencie marek własnych. Natomiast ściśle współpracujemy z dystrybutorem PGD Polska, który zabezpiecza dla sieci marki do wyłącznej dystrybucji. Wśród nich znajdziemy coraz bardziej popularne lakiery hybrydowe i akcesoria do manicure LaBoom, kosmetyki kolorowe Debby, niszowe produkty dla zwierząt Just 4 Pets oraz kosmetyki do pielęgnacji brody Be My Beard.

 

Renata Zielezińska: Czym Drogeria Jasmin wyróżnia się na tle konkurencji?

Drogeria Jasmin: Drogerie Jasmin są znane w całej Polsce, wyróżniamy się rozpoznawanym logo oraz ładną, przestrzenną, bardzo czytelną wizualizacją wewnętrzną oraz łatwa nawigacja w drogerii. Ponadto organizujemy szkolenia dla personelu ze znajomości produktowej i zasad obsługi klienta, merchandisingu. Posiadamy oryginalną ofertą kosmetyczną — kosmetyki produkowane w Maroko, czy pochodzące z Azji. Wyróżnia nas także szybkie działanie, które jest odpowiedzią na trendy kreowane przez media społecznościowe.

 

Renata Zielezińska: Odwiedzając drogerie stacjonarne, zauważyłam, że w wielu z nich coraz więcej miejsca zajmuje dział "zdrowa żywność", czy w Drogeriach Jasmin także istnieje taki dział?

Drogeria Jasmin: Tak oczywiście, niektóre Drogerie Jasmin współpracują z marką Zdrovita, która dostarcza asortyment w zakresie zdrowej żywności. W ramach tej kategorii sprzedajemy żywność konwencjonalną, jak i certyfikowaną. Żywność ekologiczna certyfikowana to taka, która została wytworzona bez udziału środków ochrony roślin, nawozów mineralnych, regulatorów wzrostu roślin w gospodarstwach posiadających certyfikaty.

 

Renata Zielezińska: Aktualnie coraz bardziej popularne stają się kosmetyki naturalne, organiczne i wegańskie, czy posiadacie takie w swojej ofercie?

Drogeria Jasmin: Staramy się być na bieżąco z trendami, obserwujemy rynek i wprowadzamy do naszych drogerii dobrze rokujące marki. Zapotrzebowanie na kosmetyki naturalne wciąż jest na wysokim poziomie, oferujemy naszym klientom bardzo szeroki wachlarz produktów z tej kategorii. Dobrze znana Babcia Agafia, Organic Shop, Sylveco czy Natura Siberica to tylko niektóre pozycje zasługujące na uwagę w tej kategorii. Staramy się również wprowadzać produkty mniej rozpoznawalne, ale za to bardzo dobre jakościowo takie jak Kosmetyki DLA.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób docierają Państwo do klientów?

Drogeria Jasmin: Nowych klientów staramy się pozyskać dzięki budowaniu wizerunku i znajomości marki poprzez nowoczesne narzędzia marketingu. Od jakiegoś czasu prowadzimy kampanie reklamowe za pomocą mediów społecznościowych takich jak Facebook oraz Instagram. Nie zapominamy również o marketingu bezpośrednim, organizujemy eventy w sklepach stacjonarnych, które również cieszą się dużą popularnością.

 

 

Renata Zielezińska: Czy oprócz zdobywania nowych klientów, zależy Wam na tym, aby zebrać stałe grono powracających klientów? Jakie działania podejmujecie, aby klient Wam zaufał?

Drogeria Jasmin: Staramy się, aby każda z naszych drogerii zachęcała klientów do robienia zakupów. Dbamy o wizualizację sklepu, jak i produktów na półkach, dobry merchandising to połowa sukcesu. Druga połowa to profesjonalna obsługa, prowadzimy szkolenia dla sprzedawców po to, aby jak najsprawniej obsługiwali klientów.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób zachęcacie klientów, by odwiedzali Drogerie Jasmin?

Drogeria Jasmin: Tak jak już wspomniałam wcześniej, zachęcamy klientów do wizyt w naszych drogeriach poprzez komunikację gazetek na Facebooku oraz artykuły zamieszczane w prasie. Staramy się również przyciągać uwagę klientów ciekawymi witrynami sklepowymi. Co 2 tygodnie wydajemy również gazetkę promocyjną, w której komunikujemy zarówno hity sprzedażowe, jak i produkty w super cenach. Akcje promocyjne są bardzo ważne, bo jak wiadomo, człowiek jest zdobywcą i jak tylko nabędzie produkt w super cenie, będzie czuł się jak zwycięzca!

 

 

Zagłosuj na Drogerię Jasmin i wygraj nagrodę!

Oddaj głos na Drogerię Jasmin w Plebiscycie Moja Ulubiona Drogeria! Na Wasze głosy czekamy oraz wypowiedzi, które nagrodzimy zestawami kosmetyków.

 

Renata Zielezińska: Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas oraz za to, że dali się nam Państwo poznać. To pokazuje, że są Państwo Drogerią Przyjazną Klientom.

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Prowadzi popularny kobiecy blog lifestylowy www.www.sposobynazycie.pl. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Popularna copywriterka kosmetyczna i polecana copywriterka lifestylowa, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Wirtualna Asystentka w branży beauty i nie tylko, uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

French Beauty Days – francuskie marki kosmetyczne poszukują dystrybutorów w Polsce!

French Beauty Days – francuskie marki kosmetyczne poszukują dystrybutorów w Polsce!

We wtorek 26 września 2023 w Ambasadzie Francji odbędą się spotkania biznesowe "French Beauty Days" pomiędzy francuskimi producentami kosmetyków oraz polskimi importerami i dystrybutorami. To idealne wydarzenie dla przedstawicieli branży…

Więcej
Dlaczego warto kupować kosmetyki premium ze sklepu Lemone?

Dlaczego warto kupować kosmetyki premium ze sklepu Lemone?

Ludzie coraz częściej szukają udogodnień, które zaoszczędzą ich czas, pieniądze i energię. Sklepy internetowe, w tym sklepy z kosmetykami online, wychodzą im naprzeciw, oferując wiele produktów dostępnych bez ruszania się…

Więcej

10 komentarzy na temat “Rokujące marki kosmetyczne również z innych kontynentów — wywiad z Drogerią Jasmin

  1. Niestety w mojej okolicy nie ma drogerii Jasmin,a jej oferta przedstawia się bardzo ciekawie np.kosmetyki marki Sylveco czy Natura Siberica…Chociaż obawiam się,że cenowo kosmetyki z tej drogerii są poza moim zasięgiem

  2. W moim mieście nie ma drogerii Jasmin, dlatego nie miałam możliwości bycia w ich sklepie, ale mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni 🙂


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.