W związku z organizowanym przez nas Plebiscytem Moja Ulubiona Drogeria, który stworzyliśmy na łamach portalu TrustedCosmetics.pl, postanowiliśmy zaprosić Drogerie do wywiadu, aby troszkę opowiedziały o sobie. Poznajcie zatem Drogerie i Perfumerie, które chciały z nami rozmawiać oraz dać się nam się bliżej poznać! Zapraszamy na rozmowę z Drogerią Jasmin.
Renata Zielezińska: Jak to się stało, że powstała Drogeria Jasmin?
Drogeria Jasmin: Historia Drogerii Jasmin sięga roku 1999, kiedy to 27 kwietnia w Poznaniu został podpisany akt notarialny potwierdzający założenie Spółki Drogerie Aster. Założenie spółki to odpowiedź na ówczesne potrzeby właścicieli drogerii — zdecydowanie silniejsza grupa zakupowa, dająca silniejszą pozycję negocjacyjną właścicielom poszczególnych drogerii.
W dniu 15 maja 2010 roku na I Forum Niezależnego Rynku Drogeryjnego powstała Spółka z o.o. Drogerie Jasmin. Wówczas do grona założycieli pierwotnych dołączył silny udziałowiec PGD Polska. W ten sposób spółka pozyskała największego w Polsce logistę — dystrybutora artykułów chemii gospodarczej, higieny i kosmetyków.
Renata Zielezińska: Od czego Państwo zaczynali, to znaczy co sprzedawaliście na początku działalności?
Drogeria Jasmin: 18 lat temu sprzedawaliśmy asortyment drogeryjny, który był reklamowany w TV. Reklama była głównym i pewnie jedynym wyznacznikiem popularności towaru. Najważniejsze — trzeba mieć na półkach towar reklamowany. Handel kosmetykami był przewidywalny, święta, popularne imieniny, uroczystości w szkołach, zakładach pracy.
Renata Zielezińska: A jak jest aktualnie z asortymentem, czy Drogeria Jasmin ma inną ofertę produktową niż pozostałe drogerie w naszym kraju?
Drogeria Jasmin: Bardzo staramy się wyróżnić i, tak jak wcześniej, mieć ofertę dla naszego KONSUMENTA. Tylko dziś Konsument jest wybredny, szuka okazji, ceny, jest świadomy i tu szuka produktów z eco certyfikatami, potwierdzających naturalne pochodzenie surowców użytych do produkcji kosmetyków czy chemii gospodarczej. Na pewno nie mogą to być produkty testowana na zwierzętach, nie mogą zawierać substancji podejrzanych o działanie szkodliwe lub alergizujące.
Chętnie współpracujemy z mniejszymi polskimi firmami, które taką właśnie ofertę prezentują. Staramy się mieć w ofercie produkty modne np. lakiery hybrydowe, produkty do pielęgnacji i stylizacji brody dla panów, specjalistyczne odżywki do paznokci niwelujące uszkodzenia po hybrydach. Ważną rolę odgrywają kosmetyki z innych kontynentów: z Maroko w Afryce pochodzi jedyny naturalny olej arganowy, czy niszowa oferta kosmetyków azjatyckich.
Renata Zielezińska: Może macie jakieś marki własne?
Drogeria Jasmin: Drogeria Jasmin nie posiada w swoim asortymencie marek własnych. Natomiast ściśle współpracujemy z dystrybutorem PGD Polska, który zabezpiecza dla sieci marki do wyłącznej dystrybucji. Wśród nich znajdziemy coraz bardziej popularne lakiery hybrydowe i akcesoria do manicure LaBoom, kosmetyki kolorowe Debby, niszowe produkty dla zwierząt Just 4 Pets oraz kosmetyki do pielęgnacji brody Be My Beard.
Renata Zielezińska: Czym Drogeria Jasmin wyróżnia się na tle konkurencji?
Drogeria Jasmin: Drogerie Jasmin są znane w całej Polsce, wyróżniamy się rozpoznawanym logo oraz ładną, przestrzenną, bardzo czytelną wizualizacją wewnętrzną oraz łatwa nawigacja w drogerii. Ponadto organizujemy szkolenia dla personelu ze znajomości produktowej i zasad obsługi klienta, merchandisingu. Posiadamy oryginalną ofertą kosmetyczną — kosmetyki produkowane w Maroko, czy pochodzące z Azji. Wyróżnia nas także szybkie działanie, które jest odpowiedzią na trendy kreowane przez media społecznościowe.
Renata Zielezińska: Odwiedzając drogerie stacjonarne, zauważyłam, że w wielu z nich coraz więcej miejsca zajmuje dział "zdrowa żywność", czy w Drogeriach Jasmin także istnieje taki dział?
Drogeria Jasmin: Tak oczywiście, niektóre Drogerie Jasmin współpracują z marką Zdrovita, która dostarcza asortyment w zakresie zdrowej żywności. W ramach tej kategorii sprzedajemy żywność konwencjonalną, jak i certyfikowaną. Żywność ekologiczna certyfikowana to taka, która została wytworzona bez udziału środków ochrony roślin, nawozów mineralnych, regulatorów wzrostu roślin w gospodarstwach posiadających certyfikaty.
Renata Zielezińska: Aktualnie coraz bardziej popularne stają się kosmetyki naturalne, organiczne i wegańskie, czy posiadacie takie w swojej ofercie?
Drogeria Jasmin: Staramy się być na bieżąco z trendami, obserwujemy rynek i wprowadzamy do naszych drogerii dobrze rokujące marki. Zapotrzebowanie na kosmetyki naturalne wciąż jest na wysokim poziomie, oferujemy naszym klientom bardzo szeroki wachlarz produktów z tej kategorii. Dobrze znana Babcia Agafia, Organic Shop, Sylveco czy Natura Siberica to tylko niektóre pozycje zasługujące na uwagę w tej kategorii. Staramy się również wprowadzać produkty mniej rozpoznawalne, ale za to bardzo dobre jakościowo takie jak Kosmetyki DLA.
Renata Zielezińska: W jaki sposób docierają Państwo do klientów?
Drogeria Jasmin: Nowych klientów staramy się pozyskać dzięki budowaniu wizerunku i znajomości marki poprzez nowoczesne narzędzia marketingu. Od jakiegoś czasu prowadzimy kampanie reklamowe za pomocą mediów społecznościowych takich jak Facebook oraz Instagram. Nie zapominamy również o marketingu bezpośrednim, organizujemy eventy w sklepach stacjonarnych, które również cieszą się dużą popularnością.
Renata Zielezińska: Czy oprócz zdobywania nowych klientów, zależy Wam na tym, aby zebrać stałe grono powracających klientów? Jakie działania podejmujecie, aby klient Wam zaufał?
Drogeria Jasmin: Staramy się, aby każda z naszych drogerii zachęcała klientów do robienia zakupów. Dbamy o wizualizację sklepu, jak i produktów na półkach, dobry merchandising to połowa sukcesu. Druga połowa to profesjonalna obsługa, prowadzimy szkolenia dla sprzedawców po to, aby jak najsprawniej obsługiwali klientów.
Renata Zielezińska: W jaki sposób zachęcacie klientów, by odwiedzali Drogerie Jasmin?
Drogeria Jasmin: Tak jak już wspomniałam wcześniej, zachęcamy klientów do wizyt w naszych drogeriach poprzez komunikację gazetek na Facebooku oraz artykuły zamieszczane w prasie. Staramy się również przyciągać uwagę klientów ciekawymi witrynami sklepowymi. Co 2 tygodnie wydajemy również gazetkę promocyjną, w której komunikujemy zarówno hity sprzedażowe, jak i produkty w super cenach. Akcje promocyjne są bardzo ważne, bo jak wiadomo, człowiek jest zdobywcą i jak tylko nabędzie produkt w super cenie, będzie czuł się jak zwycięzca!
Zagłosuj na Drogerię Jasmin i wygraj nagrodę!
Oddaj głos na Drogerię Jasmin w Plebiscycie Moja Ulubiona Drogeria! Na Wasze głosy czekamy oraz wypowiedzi, które nagrodzimy zestawami kosmetyków.
Renata Zielezińska: Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas oraz za to, że dali się nam Państwo poznać. To pokazuje, że są Państwo Drogerią Przyjazną Klientom.

maja produkty profesjonalne do włosów – za to duży plus jużnie musze kupować w necie
U mnie nie ma tej drogerii, a szkoda.
nie znam ale wygląda ciekawie
Fajna drogeria, mam nadzieje, że kiedyś pojawi się i w moim mieście 🙂
Niestety w mojej okolicy nie ma drogerii Jasmin,a jej oferta przedstawia się bardzo ciekawie np.kosmetyki marki Sylveco czy Natura Siberica…Chociaż obawiam się,że cenowo kosmetyki z tej drogerii są poza moim zasięgiem
Małgosiu, spróbuj dokonać zatem zakupów online 🙂
Witaj Małgosiu. Kosmetyki są bardzo przyjazne cenowo, Zakup to wydatek kilkunastu złotych za produkty z certyfikatami.
W moim mieście nie ma drogerii Jasmin, dlatego nie miałam możliwości bycia w ich sklepie, ale mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni 🙂
Nie znam tej drogerii, chetnie ja odwiedze 😀
Często chodzę do tej drogerii. ☺