Przemarzłeś? Naturalnie rozgrzej organizm

Przemarzłeś? Naturalnie rozgrzej organizm

Zimą łatwo wyziębić organizm, szczególnie że temperatury często ulegają zmianom i nie zawsze wiadomo jak się odpowiednio ubrać i zabezpieczyć przed zimnem. Wychłodzony organizm łatwiej łapie wszelkiego rodzaju infekcje bakteryjne i wirusowe.

 

Wyziębienie organizmu może przyczyniać się do zmęczenia i osłabienia organizmu. Ponadto wychłodzenie osłabia nerki. Szczególny dyskomfort zimą sprawiają zimne dłonie i stopy.

Zimą nie wystarczy się odpowiednio ubierać, aby nie narazić się na przemarznięcie. Warto również zadbać o rozgrzanie organizmu od środka. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy już zamarzliśmy i chcemy zapobiec skutkom wyziębienia organizmu.

Po przemarznięciu warto wziąć gorący prysznic lub wymoczyć stopy w mocno ciepłej wodzie. Szczególnie warto zrobić to przed snem, jeśli tego dnia mocno przemarzliśmy. Ciepła woda zapobiegnie skutkom przemarznięcia tego dnia, lecz ma działanie krótkotrwałe. Warto więc tak zadbać o organizm, aby łatwiej utrzymywał ciepło a szczególnie, aby zachować ciepłe dłonie i stopy.

 

Ciepłe i rozgrzewające posiłki

Zimą ważne jest, aby spożywać więcej posiłków gotowanych i ciepłych. Organizm nie będzie zużywał energii na ogrzanie pożywienia. Wówczas do diety włączamy ciepłe zupy z dodatkiem rozgrzewających przypraw takich jak: imbir świeży lub suszony, cynamon, kardamon, gałkę muszkatołową, chilli, majeranek, kurkumę, kozieradkę, goździki, rozmaryn i wiele innych. Niezastąpionym warzywem zimą jest czosnek, który nie tylko rozgrzewa, lecz także zapobiega infekcjom i ma działanie antybakteryjne.

W okresie zimowym warto zmniejszyć ilość spożywanych surówek i surowych warzyw. Można łatwo zauważyć, że po zjedzeniu dużej ilości surówek lub po kuracjach oczyszczających surowymi sokami, robi nam się zimno. Nie rezygnujemy jednak całkowicie z warzyw i sałatek, które dają nam cenne witaminy i składniki mineralne. Można je zastąpić jarzynami gotowanymi. Surówkami, z których nie należy rezygnować zimą, są kiszona kapusta i kiszone ogórki. Co prawda również wychładzają organizm, ale zawierają tak wiele witamin i składników odżywczych.

 

 

Rozgrzewające napoje

Zimą warto unikać picia zimnej wody i zimnych napojów. Warto zastąpić je ciepłą wodą, herbatkami ziołowymi. Szczególne właściwości rozgrzewające ma imbir, z którego możemy skomponować wiele zimowych ciepłych napojów. Najprostszym jest woda z posiekanym, świeżym imbirem doprawiona sokiem z cytryny. Imbir pozytywnie wpływa na trawienie, a przede wszystkim jest nieoceniony w przypadku przeziębienia, przemarznięcia czy przemoknięcia.
Można również ugotować rozgrzewający napój z lipy oraz liści lub owoców maliny w postaci suchej kupione w aptece albo sklepie zielarskim. Do tego dodajemy rozgrzewające przyprawy korzenne jak kardamon, suszony imbir, gałkę muszkatołową, cynamon i goździki. Napój ten należy pić ciepły. Jego smak możemy wzbogacić, dodając odrobinę miodu do smaku.

The following two tabs change content below.
Nasza redakcja to społeczność ludzi dbających o zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Prezentujemy godne polecenia produkty i usługi oraz dzielimy się wiedzą dotyczącą sprawdzonych sposobów, które pomagają zachować zdrowie i urodę. Interesuje nas tematyka perfum, makijażu czy medycyny estetycznej. Uwielbiamy czytać książki, których recenzje publikujemy w rubryce Beauty Czytelnia oraz recenzować i informować o nowościach kosmetycznych.

Powiązane artykuły

A Ty stosujesz olejki na trądzik? Oleje do cery trądzikowej

Oleje do cery trądzikowej

Zastanawiasz się, w jaki sposób za pomocą domowych sposobów pielęgnować skórę trądzikową? Do naturalnej pielęgnacji cery trądzikowej możesz użyć olejów. Które z nich warto wybrać?   Osoby z cerą tłustą…

Więcej
Kosmetyczny marzec 2018 Kosmetyczny marzec 2018 — lista marcowych wydarzeń beauty

Kosmetyczny marzec 2018 — lista marcowych wydarzeń beauty

Praca w redakcji kosmetycznej to częste wyjazdy na różnorodne imprezy kosmetyczne. Co działo się w marcu 2018 w branży urodowej i gdzie warto było się pojawić? Zapraszam na przegląd najciekawszych…

Więcej

6 komentarzy na temat “Przemarzłeś? Naturalnie rozgrzej organizm

  1. gdy czuję się przemarznięta wieczorem i nie mogę się niczym rozgrzać już w łóżku, przed pójściem spać, to masuję ciało (głównie stopy i nogi) olejkiem z arniką z Weledy. Delikatnie rozgrzewa, ma ziołowy kojący zapach i działa rozluźniająco 🙂

  2. Zimą robię sobie smaczne herbatki na rozgrzanie z miodem, imbirem, sokiem malinowym , cynamonem i goździkami 🙂 Lubię takie mikstury 🙂


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.