Przegląd luksusowych marek produkujących zapachy — od K do L

Przegląd luksusowych marek produkujących zapachy — od K do L

Kontynuując cykl poświęcony najbardziej znanym luksusowym markom wypuszczającym na rynek swoje zapachy, pora przejść do kolejnych liter alfabetu. Tym razem marki na literę K oraz L. Wszystkie te marki obecne są na naszym rynku i ich zapachy można kupić w luksusowych perfumeriach stacjonarnych lub w dużych perfumeriach internetowych.

 

Karl Lagerfeld — niemiecki artysta i projektant mody. Od 1983 roku Dyrektor Kreatywny Domu Mody Chanel, a od 1984 roku założyciel własnej luksusowej marki. Zapachy marka Karl Lagerfeld zaczęła wypuszczać na rynek w roku 1978 i do tej pory ukazało się ponad 20 kompozycji, przeznaczonych zarówno dla Pań, jak i dla Panów. Największą popularność osiągnęły takie zapachy jak: Lagerfeld Classic (1978), Photo (1990), Sun Moon and Stars (1994), Karleidoscope (2011), Ocean View (2014).

Kenzo —  japoński Dom Mody, który został założony w roku 1970 przez japońskiego projektanta Kenzo Takadę. W roku 1987 marka zaczęła wypuszczać na rynek własne perfumy, których do tej pory ukazało się już ok. 120. Niedawno marka zaczęła współpracę z marką Avon, tworząc wspólnie dwa zapachy. Kompozycje marki osiągają na rynku sporą popularność, z czego największą cieszyły się: Kenzo Pour Homme (1991), Jungle L’Elephant (1996), Jungle Homme (1998), Kenzo (1998), L’Eau Par Kenzo Pour Homme (1999), Flower By Kenzo (2000), Kenzo Amour (2006), Tokyo By Kenzo (2007), Flower In Rhe Air (2013). Najnowszym zapachem marki jest orientalno-kwiatowy Jeu D’Amour Felin wydany w 2017.

Korloff to luksusowa marka jubilerska założona w Paryżu w 1978 roku. Pierwszy zapach marki ukazał się na rynku w 1998 roku, a do dzisiaj marka wydała ok. 20 zapachów. Wszystkie zostały umieszczone w efektownych, dopracowanych stylistycznie butelkach. Najbardziej znanymi są: Korloff (1996), Korloff Lady (2011), Korloff Gold (2012) oraz zapachy z linii Private (2014-2016).

Krizia —  luksusowa włoska marka istniejąca od 1950 roku. Specjalizuje się w odzieży damskiej i męskiej oraz akcesoriach, a od początku lat 80. XX wieku również w perfumach. Debiutanckim zapachem marki był K de Krizia z roku 1982, a do dziś na rynku ukazało się ponad 20 zapachów. Najpopularniejsze to: Krizia Uomo (1984), Teatro Alla Scala (1985), Krazy Krizia (1991), Krizia (2001), Krizia Pour Femme (2014) oraz Krizia Pour Homme (2014).

La Martina — luksusowa marka założona w Argentynie w 1985 roku. Specjalizuje się w akcesoriach do jazdy konnej, polo, golfa i innych wyrafinowanych dziedzin sportowych. Od 2006 roku marka zaczęła wprowadzać na rynek własne zapachy, z których najbardziej znane to: La Martina Mujer (2006), La Martina Hombre (2008), Cuero (2009) oraz Tierra Del Fuego (2012).

Lalique — francuska luksusowa marka założona w XIX wieku, specjalizująca się w produkcji szklanych i kryształowych akcesoriów oraz elementów biżuterii. Początkowo marka tworzyła jedynie luksusowe opakowania na perfumy, ale od lat 90. XX wieku zaczęła wypuszczać na rynek również sygnowane przez siebie kompozycje zapachowe. Najsłynniejsze to: Lalique (1992), Nilang (1995), Lalique Pour Homme (1997), Eau De Lalique (2003), Lalique Le Parfum (2005), Perles De Lalique (2006), Encre Noire (2006), Satine (2013).

Lancome to luksusowa marka kosmetyczna założona we Francji w 1935 roku. Działalność rozpoczęła od produkcji zapachów, z czasem rozszerzając ją również o luksusowe kosmetyki. Marka wypuściła na rynek ok. 120 zapachów. Największą popularność na światowych rynkach osiągnęły: Balafre (1967), Climat (1967), O de Lancome (1969), Magie Noire (1978), Sagamore (1986), Tresor (1990), Poeme (1995), Miracle (2000), Hypnose (2005), Magnifique (2008), La Vie Est Belle (2012).

 

 

Lanvin to luksusowy Dom Mody założony na początku XX wieku w Paryżu przez projektantkę Jeanne Marie Lanvin. Pierwszy zapach marki pojawił się na rynku w 1924 roku i była to kompozycja My Sin, zaś w roku 1927 ukazał się najsłynniejszy do dziś zapach marki — kwiatowo-aldehydowy Arpege. Marka wypuściła na rynek ponad 50 zapachów, z których najbardziej znanymi okazały się: Arpege (1927), Eclat d’Arpege (2002), Rumeur (2006), Jeanne Lanvin (2008), Merry Me (2010).

Laura Biagiotti — włoski Dom Mody założony w latach 60. XX wieku. Pierwszy zapach marki wszedł na rynek w 1982 roku i była to kwiatowo-zielona kompozycja Fiori Bianchi. Marka wypuściła na rynek do tej pory ok. 30 zapachów, z których największą popularność osiągnęły: Roma (1988), Venezia (1992), Laura (1994), Donna (2008).

The following two tabs change content below.
Monika (Feerie)
Monika jest rodowitą warszawianką o ustabilizowanym życiu osobistym i zawodowym. Jej pasją od ponad 20 lat jest wszystko, co związane jest z szeroko pojętym światem zapachów. Z zacięciem powiększa swoją wiedzę na temat historii perfumiarstwa, historii domów perfumeryjnych i marek wypuszczających na rynek perfumy. Interesują ją nie tylko kwestie związane z powstawaniem samych zapachów, ale również ich opakowań, składników używanych do tworzenia kompozycji zapachowych, postacie twórców słynnych kompozycji, ciekawostki związane z branżą perfumeryjną, ewoluowanie trendów dotyczących zapachów. To osoba, dla której perfumy nie są jedynie produktem użytkowym… Są sztuką, która swój początek miała tysiące lat temu, a której zamierzchła historia jest (niestety) ciekawsza niż etap, do którego branża perfumeryjna w XXI wieku doszła. Posiada bogatą kolekcję zapachów, w której znajdują się głównie kompozycje stworzone w latach wcześniejszych. Kolekcjonuje również wydawnictwa związane z tą branżą, pozwalające jej poszerzać zasób wiedzy. W wolnych chwilach zagłębia się w tematykę ziół, kosmetyków i słynnych domów mody. Interesują ją też biografie wielkich kreatorów mody czy historie powstania słynnych marek kosmetycznych. Monika uważa, że każda prawdziwa pasja wzbogaca wewnętrznie człowieka oraz wspomaga jego rozwój intelektualny i emocjonalny. Sama o sobie mówi: "Pisanie na tematy, które mnie interesują, jest dla mnie swoistą rozrywką i relaksem. Dlatego w styczniu 2016 roku stworzyłam bloga https://perfumowakraina.wordpress.com/, a dodatkowo współpracuję z redakcją Trusted Cosmetics, pisząc artykuły, w których staram się przekazać nieco posiadanej przez siebie wiedzy, a może i "zarazić" czytelników swoją pasją . Mój Mąż ma również swoją wielką pasję (choć z zupełnie innej dziedziny), więc dla mojej wykazuje ogromne zrozumienie, a nawet przyczynia się do jej rozwoju. Swoje uczucia lokuję w moich najbliższych, swoim hobby i zwierzętach, do których mam bardzo emocjonalne podejście. I są to dla mnie trzy najważniejsze dla mnie elementy życia."

Powiązane artykuły

Kolejna porcja słynnych damskich zapachów Najsłynniejsze damskie zapachy z branży światowego perfumiarstwa cz. III

Najsłynniejsze damskie zapachy z branży światowego perfumiarstwa cz. III

Najsłynniejsze zapachy… Przez ponad 100 lat, kiedy na świecie rozwinęła się branża perfumeryjna w formie, jaką znamy obecnie, takich zapachów powstało jedynie kilkadziesiąt. I choć co roku wchodzi na rynek…

Więcej
Kolejna porcja sławnych damskich perfum Najsłynniejsze damskie zapachy z branży światowego perfumiarstwa cz. II

Najsłynniejsze damskie zapachy z branży światowego perfumiarstwa cz. II

Kultowe perfumy… Zapachy wszech czasów… Przeboje branży perfumeryjnej… Takie określenia pojawiają się w różnego rodzaju wydawnictwach poświęconych perfumom, w rankingach przedstawianych przez media czy w wypowiedziach osób reprezentujących branżę.  …

Więcej

10 komentarzy na temat “Przegląd luksusowych marek produkujących zapachy — od K do L

    1. Faktycznie "wstyd się przyznać"… 🙂 Prawie wszystkie te marki są obecne w Polsce od kilkunastu lub kilkudziesięciu lat, reklamują się w prasie kobiecej, TV i na witrynach perfumerii… Lancome natomiast jest jedną z największych marek kosmetyków luksusowych na świecie. Ale przecież nie każdy musi się tym interesować… 🙂 Choć gdy prowadzi się blog, w którym pisuje się również o kosmetykach, nieznajomość czołowych światowych marek może budzić zdziwienie.


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.