"French Beauty Experience 2024" to spotkania biznesowe francuskich producentów kosmetyków z polskimi importerami i dystrybutorami kosmetyków. Wydarzenie odbyło się w czwartek 25 kwietnia 2024 roku w Ambasadzie Francji w Warszawie. Jakie francuskie marki kosmetyczne pojawiły się na tym "French Beauty Experience 2024"?
Spis treści
Światowy lider w eksporcie kosmetyków
Francja to światowy lider w eksporcie produktów kosmetycznych. W 2022 roku odnotowała rekordowy wzrost wartości eksportu kosmetyków rok do roku (+18,8%), osiągając wartość 19,2 Mld euro. Dla Polski Francja jest drugim największym dostawcą kosmetyków, a jej udział w polskim imporcie w tym sektorze wynosi około 18%.
7 francuskich marek kosmetycznych
Odbyło się ponad 30 spotkań, w których udział wzięło 7 francuskich marek kosmetycznych, specjalizujących się m.in. w produkcji dermokosmetyków, kosmetyków BIO, ekskluzywnych kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy, ciała i włosów oraz niszowych i ręcznie wytwarzanych perfum. Te francuskie marki kosmetyczne poszukują obecnie partnerów handlowych w Polsce, ponieważ nie są jeszcze obecne na polskim rynku.
Floxia
Floxia to francuska firma kosmetyczna, która powstała w 2001 roku. Zajmuje się produkcją oraz międzynarodową dystrybucją dermokosmetyków. Kosmetyki firmy Floxia z Francji wyróżniają się zawartością wysokiej jakości innowacyjnych składników ze specjalistycznym know-how w dziedzinie biotechnologii. Produkty firmy Floxia dostępne są głównie w aptekach oraz u dermatologów.
Floxia Paris
Floxia Paris to marka francuskich kosmetyków zawierająca 8 gam produktów do pielęgnacji i oczyszczania twarzy oraz ciała. Każda gama oznaczona jest innym kolorem, co ułatwia odnalezienie produktów odpowiednich dla konkretnych typów cery czy problemów skórnych. W ofercie znajdują się m.in. produkty na przebarwienia, dla cery tłustej z niedoskonałościami, dla cery suchej i wrażliwej, do skóry z podrażnieniami, kosmetyki przeciwdziałające starzeniu się, z ochroną SPF, a także cała gama produktów zapobiegająca wypadaniu włosów. Niedawno marka opracowała również nową gamę kosmetyków do pielęgnacji premium LIFT o działaniu odmładzającym i rozświetlającym.
D2S Dermocosmetic Science Solutions
To kosmetyki do pielęgnacji skóry w każdym wieku. W ofercie francuskiej marki kosmetycznej D2S Paris znajdziesz produkty do skóry suchej i wrażliwej, preparaty do pielęgnacji anty-aging, kosmetyki do skóry tłustej oraz produkty do pielęgnacji włosów i higieny intymnej.
Laboratoire Gravier
Laboratoire Gravier to francuski producent kosmetyków, którego misją jest wytwarzanie kosmetyków z naturalnych, biodegradowalnych składników, z wykorzystaniem ekologicznych metod. Ich opakowania w całości nadają się do recyklingu. Produkty posiadają certyfikaty bio oraz zero waste (Cosmécert, Ecocert). Położone w samym sercu Oksytanii, na południu Francji, Laboratorium Gravier ma prawie 50 lat doświadczenia i jest prekursorem produktów bio na rynku francuskim. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała trzy z siedmiu marek kosmetycznych, które znajdują się w jej portfolio.
Cosmo naturel
Cosmo naturel to kosmetyki do twarzy, włosów i ciała w postaci stałej oraz płynnej, na bazie surowców pochodzących z organicznego rolnictwa.
Ce’Bio
Ce’Bio – francuskie kosmetyki organiczne dla każdego: produkty do włosów i ciała o składające się wyłącznie z roślinnych składników aktywnych, w dużych, ekonomicznych opakowaniach.
L’Artisan Savonnier
L’Artisan Savonnier to kosmetyki i produkty dla domu inspirowane tradycją prowansalską.
Les Parfums d’Uzège
Francuska marka perfum Les Parfums d’Uzège w swojej ofercie posiada jedynie wytwarzane oraz pakowane ręcznie zapachy, które powstają w atelier w Saint-Chaptes. Większość kompozycji zapachowych jest inspirowana południem Francji, czego odbiciem jest nazwa firmy odnosząca się do pobliskiego miasteczka Uzès. W perfumach odnajdziemy nuty mięty, geranium, paczuli, wanilii, bergamotki czy figi – w starannie wyselekcjonowanych, nieszablonowych kombinacjach zapachowych. Marka proponuje linie perfum damskich, męskich oraz uniwersalnych. Produkty powstają z naturalnych surowców, a każdy etap ich produkcji odbywa się we Francji. Perfumy Les Parfums d’Uzège nie są testowane na zwierzętach i są w pełni wegańskie – posiadają certyfikaty Vegan oraz Cruelty Free. Utworzoną w 1997 roku niszową markę perfum przejęła w 2018 Valérie Rossi, która rozszerzyła ofertę i rozpoczęła sprzedaż poza granicami Francji.
Olivier Lemaire
Olivier Lemaire to rodzinna firma i producent kosmetyków z Francji przywiązany do wartości etycznych i kładący nacisk na naturalność w pielęgnacji skóry. Kosmetyki wytwarzane są zgodnie z przekazywaną z pokolenia na pokolenie tradycją i w duchu poszanowania planety i środowiska. Kosmetyki Olivier Lemaire to kosmetyki premium: w 100% naturalne, tworzone na bazie wyjątkowych składników aktywnych, takich jak zawierająca kwas hialuronowy czarna róża, jad żmii będący prawdziwą rewolucją w przeciwdziałaniu zmarszczkom, czy używana przez kobiety już w starożytnych Chinach perła. W pięciu seriach kosmetyków podzielonych według głównej substancji czynnej znajdują się m.in. kremy na dzień i na noc, sera, maski, peelingi czy żele do mycia twarzy.
Specyfika polskiego rynku kosmetycznego
Dzień przed rozpoczęciem spotkań przedstawiciele francuskich marek kosmetycznych wzięli udział w seminarium, którego celem było przybliżenie specyfiki polskiego rynku kosmetycznego. Podczas wystąpień zostały poruszone takie zagadnienia, jak: rozwój polskiej gospodarki, kanały dystrybucji kosmetyków, lokalna konkurencja, bieżące tendencje w branży kosmetycznej w Polsce, a także praktyczne aspekty związane z wprowadzaniem nowej marki kosmetycznej na polski rynek.
Podsumowanie spotkania z producentami kosmetyków z Francji
Organizatorem spotkań "French Beauty Experience 2024" było Business France – agencja rządu francuskiego przy Ambasadzie Francji w Polsce. Jej rolą jest promocja międzynarodowego rozwoju francuskich firm. Wydarzenie było częścią większego eventu, organizowanego wspólnie przez biura Business France w Warszawie oraz w Pradze. Przedstawiciele francuskich marek kosmetycznych przyjechali do Polski prosto z podobnych spotkań w stolicy Czech.