Prowadzenie salonu urodowego wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Branża kosmetyczna to jedna z takich, w której liczy się nie tylko komfort i satysfakcja klienta. Choć istnieje duże zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne i fryzjerskie, to warto wyróżnić gabinet na tle konkurencji, aby przyciągał kolejne klientki. W jaki sposób robi to Dorota Lubczyńska prowadząca Studio Urody Orchidea?
Usługi kosmetyczne na najwyższym poziomie
Świadczenie usług na najwyższym poziomie to pierwszy krok do sukcesu podczas prowadzenia salonu kosmetycznego. Trzeba zadbać o różne aspekty, które udowodnią klientowi, że jesteś niezrównanym w swojej dziedzinie ekspertem, ale także wpłyną na jego samopoczucie podczas wizyty w salonie urodowym. Wszystko powinno działać synergicznie, a każda osoba od momentu przekroczenia drzwi powinna czuć się zaopiekowana. Jednym ze sposobów, aby to uczynić, jest inwestycja w wygodne krzesła w poczekalni, które sprawią, że każdy poczuje się wygodnie. Innym patentem jest zaproponowanie czegoś do picia. Wielu właścicieli i pracowników salonów kosmetycznych nie zdaje sobie sprawy, ale około 70% klientów odczuwa lęk i stres, kiedy po raz pierwszy odwiedza ich gabinet. Dlatego trzeba zawsze pamiętać, żeby poza oferowaniem najlepszych usług kosmetycznych i fryzjerskich robić wszystko, aby poczuli się oni mile widziani i zaopiekowani. Wtedy jest szansa, że wrócą i zostaną lojalnymi klientami.
– "Zadowolony i dopieszczony klient, który w moim salonie kosmetycznym poczuł się wyjątkowo obsłużony, z pewnością wróci ponownie, a dodatkowo opowie swoim koleżankom i znajomym o swoich przeżyciach i doświadczeniach. W efekcie poleca i reklamuje nasz salon, a my zyskujemy kolejne klientki bez wydawania pieniędzy na dodatkową reklamę." – mówi Dorota Lubczyńska, właścicielka Studia Urody Orchidea w Łobzie.
Wystrój salonu kosmetycznego
Również klimat panujący w gabinecie urodowym może korzystnie lub negatywnie wpłynąć na doświadczenia Twoich klientów. Badania potwierdzają, że lubimy przebywać w przytulnych i estetycznych wnętrzach. Zadbaj o stworzenie luksusowej przestrzeni, tak aby klienci byli przygotowani na relaks w wersji premium.
Rozmowa przed, w trakcie i po zabiegu
Rozmowa z klientem może w ogromnym stopniu wpływać na jego doświadczenia, a w efekcie przekładać się na satysfakcję z zabiegu. Poza tym pozwoli poznać jego potrzeby i oczekiwania. Zapytaj o samopoczucie, jak minął dzień, dowiedz się, co im nie odpowiada w ich wyglądzie, twarzy, włosach czy ciele, a co chcieliby podkreślić. Komfort klienta powinien być głównym celem. Wykraczanie poza oczekiwania klienta poprzez zapewnienie najlepszej jakości obsługi klienta sprawi, że poczuje się on wyjątkowo, niepowtarzalnie i niezwykle, a to najlepsze, czego może doświadczyć.
Salon kosmetyczny przyjazny dla środowiska naturalnego
Innym sposobem, by wyróżnić gabinet urodowy spośród konkurencji, jest przyjęcie proekologicznych praktyk biznesowych. Początkowo może się to wydawać przytłaczające, jednak można to rozbić na wiele różnych mniejszych do zrobienia kroków. Poza wyborem zrównoważonych produktów oraz monitorowaniem zużycia wody można także wprowadzić ekologiczne kosmetyki do salonu kosmetycznego, zadbać o recykling opakowań czy ograniczenie zużycia papieru.
Zadbaj o różnorodną ofertę usług beauty
Jestem zafascynowana bogatą ofertą zabiegów kosmetycznych i fryzjerskich, jakie znalazłam w Gabinecie Kosmetycznym Orchidea prowadzonym przez Dorotę Lubczyńską. Klient odwiedzający ten gabinet urodowy może zadbać o siebie od stóp do głów, bez konieczności poszukiwania innych specjalistów w okolicy. A to sprawia, że pozostaje lojalnym klientem. Poza regularnym strzyżeniem, pielęgnacją i koloryzacją włosów może zdecydować się na zabiegi pielęgnacyjne stóp i dłoni, stylizację brwi i rzęs, kosmetykę twarzy i ciała, makijaż permanentny oraz zabiegi z zastosowaniem nowoczesnych urządzeń.
– "Topowymi zabiegami na twarz latem są oczyszczanie wodorowe, infuzja tlenowa i zabiegi liftingujące. Na jesień polecam korzystanie z zabiegów kwasowych, lasera frakcyjnego, który pięknie odmładza, a także z zabiegów Bloomea. Przez cały rok wykonujemy także zabiegi modelujące ciało oraz likwidujące cellulit na urządzeniu iMoos. Jednym z bardzo popularnych zabiegów całorocznych jest również pressoterapia, która działa antycellulitowo, likwiduje zastoje wodne oraz poprawia krążenie. Oferta naszego Studia Urody jest znacznie szersza, a każdy zabieg dobieramy indywidualnie do potrzeb i oczekiwań klienta." – mówi Dorota Lubczyńska prowadząca Salon Urody Orchidea.
Nie zapomnij o prowadzeniu strony internetowej, bloga i social mediów
Choć większość salonów kosmetycznych ma swój profil na portalu Facebook, to ja niezmiennie uważam, że strona internetowa jest elementem wpływającym na postrzeganie świadomości marki, niezbędnym dla każdej firmy. Powinna być estetyczna i przejrzysta, zawierać informacje o świadczonych usługach, specjalistach czy godzinach pracy gabinetu kosmetycznego. Świetnym uzupełnieniem strony internetowej salonu kosmetycznego jest zakładka blog, która ułatwia budowanie społeczności wokół marki oraz pozycji eksperta, a także korzystnie wpływa na pozycjonowanie. Strona i blog gabinetów urodowych, a także media społecznościowe powinny się wyróżniać, dlatego warto zaplanować ich strategię, zadbać o estetykę oraz wprowadzić swój własny sposób komunikacji. Wizerunek salonu kosmetycznego ma ogromne znaczenie, ponieważ wiele mówi o danej marce, usługach i umiejętnościach.
Organizuj wydarzenia w swoim salonie dla klientek
Fascynującym sposobem, by wyróżnić swój salon spośród konkurencji, jest organizowanie wydarzeń w gabinecie kosmetycznym. Mogą to być jego kolejne urodziny lub wieczory tematyczne np. piżama party czy powrót z wakacji. Zorganizuj napoje i przekąski, ciekawe warsztaty, zaproś stylistkę modową, zaoferuj zabieg spa dla dłoni. Zaproś na to wydarzenie swoje lojalne klientki wraz z przyjaciółką, lokalne influencerki i blogerki, przedstawicieli lokalnych mediów i daj się poznać lokalnej społeczności z najpiękniejszej strony.
Dorota Lubczyńska — właścicielka Studia Urody Orchidea w Łobzie. Od dzieciństwa marzyła, by zostać fryzjerką, jednak od 2013 roku z pasją prowadzi gabinet kosmetyczny. Wcześniej zdobywała doświadczenie, pracując u kogoś. Stworzyła zgrany zespół pasjonatek urodowych, które każdego dnia z zaangażowaniem i uśmiechem na twarzy świadczą usługi kosmetyczne i fryzjerskie oraz wykonują zabiegi makijażu permanentnego i zabiegi na całe ciało z wykorzystaniem innowacyjnych urządzeń. Wszystko po to, by wydobywać naturalne piękno z klientek i podkreślać ich atuty. Od 2021 roku jest członkinią Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. Wierzy w kobiecą solidarność, została nagrodzona statuetką Kobieta Sukcesu 2021.
Artykuł powstał przy współpracy z Gabinetem Kosmetycznym Orchidea
