Historia Salonu Kosmetyki Estetycznej Mantra – rozmowa z Małgorzatą Wasilewską-Mańkowską

Historia Salonu Kosmetyki Estetycznej Mantra – rozmowa z Małgorzatą Wasilewską-Mańkowską

Historia każdego biznesu z branży beauty jest wyjątkowa i intrygująca, mimo iż wiąże się z różnymi kolejami losu. 20 lat to imponujący staż! W rozmowie z pasjonatką, kosmetolożką, właścicielką Salonu Kosmetyki Estetycznej Mantra -Małgorzatą Wasilewską-Mańkowską opowiemy początkach oraz o najważniejszych aspektach prowadzenia biznesu w branży kosmetycznej.

 

Jaka jest historia powstania Salonu Kosmetyki Estetycznej Mantra? Opowiedz o jego początkach.

Salon Kosmetyki Estetycznej Mantra powstał 20 lat temu. Był owocem moich poszukiwań, by odnaleźć to coś, co sprawi, że będę pracować z pasją. Chciałam każdego dnia z radością przychodzić do pracy, móc się rozwijać i szkolić. To właśnie branża kosmetyczna okazała się strzałem w dziesiątkę. Przez dziesięć lat swojej kariery zawodowej wciąż powielałam pewien schemat. Po dwóch latach zaczęłam czuć, że tracę serce do tego, co robię. Nie miałam możliwości rozwoju. W pewnym momencie znajoma zapytała mnie, czy chciałabym rozszerzyć swoich usługi o usługi kosmetyczne. Wtedy w weekendy wykonywałam makijaże okazjonalne. I tak narodziła się moja przygoda z kosmetyką. Nauka, swój salon, szkolenia i jeszcze raz szkolenia. I tak trwa do dzisiaj. Oczywiście początki nie były łatwe. Cieszyłam się, że mam 50 zł obrotu, bo tyle musiałam mieć dziennie, by starczyło na opłaty.

 

A hurtownia kosmetyków profesjonalnych to dodatkowe wsparcie dla biznesu?

Hurtownia, a raczej teraz Centrum Szkoleniowe Mantra Dystrybucja, powstało z mojej potrzeby rozwijania się oraz stworzenie miejsca dla mego wspólnika, by mógł się bardziej zaangażować. Odpowiedzialny jest za kontakty z salonami kosmetycznymi, dostarcza zamówienia, obsługuje klientów na miejscu w hurtowni. Ja dzielę się ze swoją wiedzą, staram się inspirować moje koleżanki po fachu. Tak jak wspomniałam początki byłe trudne. Nie miałam wsparcia. Na szkolenia trzeba było jechać do Białegostoku czy Warszawy. Stąd pomysł, by stworzyć hurtownię i Centrum Szkoleniowe.

 

Czym są kosmetyki profesjonalne i czy w jakoś różnią się od kosmetyków z drogerii?

Kosmetyki profesjonalne różnią się od kosmetyków z drogerii przede wszystkim pod względem składników aktywnych oraz ich stężenia, co przekłada się na ich skuteczność i bezpieczeństwo stosowania. Dzięki temu podczas zabiegów kosmetycznych wykonywanych w gabinecie możemy osiągać bardziej intensywne rezultaty w porównaniu z kosmetykami dostępnymi w drogeriach.

Kosmetyki profesjonalne do pielęgnacji domowej często są kontynuacją zabiegu kosmetycznym w salonie. Dzięki skoncentrowanej formule mogą zapewnić bardziej widoczne i trwałe efekty, szczególnie w przypadku specjalistycznych procedur pielęgnacyjnych.

 

A cena pomiędzy kosmetykami drogeryjnymi i profesjonalnymi?

Profesjonalne kosmetyki są zazwyczaj droższe niż te dostępne w drogeriach. Wynika to z połączenia selektywnie dobranych składników aktywnych w wyższych stężeniach, badań oraz kontroli jakości. Jednak wysoka cena wynika również z konieczności ścisłego przestrzegania standardów i regulacji, które mają na celu zapewnienie ich skuteczności i bezpieczeństwa. To kosmetolog dobiera kosmetyki profesjonalne do potrzeb skóry na podstawie własnego doświadczenia i wiedzy.

 

Czy kosmetolog to wymagający zawód?

Zawód kosmetologa jest wymagający i ma bliski związek z medycyną oraz pielęgnacją ciała. Kosmetolog to osoba, która zajmuje się poprawianiem lub przywracaniem urody ciała poprzez różnorodne zabiegi upiększające. Powinien być komunikatywny, umieć słuchać oraz być odpowiedzialny za zdrowie klientów, zwłaszcza jeśli specjalizuje się w dziedzinach medycyny estetycznej. Zawód kosmetologa może być satysfakcjonujący dla osób, które mają artystyczną duszę, troszczą się o zdrową skórę i lubią pracować z ludźmi, ponieważ wymaga to połączenia wiedzy z zakresu chemii i medycyny oraz umiejętności komunikacyjnych. Wymaga ciągłego rozwoju, udziału w kursach, szkoleniach czy warsztatach i kongresach, by móc spełniać oczekiwania klientów i zapewnić im profesjonalną opiekę w dziedzinie kosmetologii.

 

Co było dla Ciebie najtrudniejsze na początku?

Najtrudniejsze na początku było zdobycie grona zaufanych klientów oraz strach i obawa czy zarobię na te wszystkie opłaty. By sobie poradzić z tym drugim, podliczyłam koszty, podzieliłam na ilość dni pracujących i dało mi to wynik, który musiałam codziennie odłożyć. To, co zostawało, dzieliłam na dwie części, które przeznaczałam na wydatki na życie oraz kwotę na inwestycje i zakupy.

 

W jaki sposób zdobywałaś klientki i klientów salonu?

W tamtych czasach nie było social mediów. By zdobyć klienta, roznosiłam ulotki, założyłam stronę internetową, którą mam do dziś. Brałam udział w wydarzeniach w naszym mieście, ale najlepszą reklamą była i dalej jest poczta pantoflowa, czyli rekomendacje od zadowolonych klientów.

 

Do kogo skierowane są usługi oferowane przez Salon Kosmetyki Estetycznej Mantra?

Moimi klientami są kobiety i mężczyźni w wieku 30-60 lat, którzy świadomie i holistycznie dbają o swój wygląd oraz pielęgnację domową.

 

Z jakiego rodzaju zabiegów klienci mogą skorzystać w Salon Kosmetyki Estetycznej Mantra? Na które z nich decydują się najczęściej?

W swojej pracy wykorzystuje holistyczne podejście. Oznacza to indywidualne dopasowanie zabiegów do każdego pacjenta z uwzględnieniem nie tylko objawów, ale również przyczyn problemów estetycznych czy skórnych. Edukacja pacjenta na temat kompleksowego podejścia do opieki nad sobą odgrywa również istotną rolę. Tylko wtedy, będą efekty pracy i klient będzie zadowolony. Musimy zadbać o skórę tak, by dostała wszystkie niezbędne składniki, dlatego przed przystąpieniem do wykonywania zabiegów wykonujemy wywiad. Na jego podstawie opracowuję plan zabiegowy. Rozpoczynam od wieloetapowego przygotowania skóry, które polega na oczyszczaniu i złuszczaniu. Następnie wykorzystuje technologie hi tech w celu zagęszczenie skóry. Potem zabiegi, które pozwolą mi zadbać o nawilżenie i regenerację skóry.

 
W ofercie mamy szeroką gamę usług:

  • Terapie anty-aging, w których wykorzystujemy najnowsze technologie high-tech. Są to zabiegi: Innari, Hifu Meltivio, Blomea, RF Infinite.
  • Inżynieria tkankowa – zabiegi z wykorzystaniem produktów do przebudowy skóry Gen Factor.
  • Terapia blizn ScarINK autoryzowany salon oraz partner Gen Factor.
  • Laseroterapia – usuwanie owłosienia, tatuaży, makijaży permanentnych.
  • Kosmetyka estetyczna: mezoterapia igłowa, mikroigłowa, stymulatory, koktajl Monako.

 

Własny biznes daje mnóstwo satysfakcji, czy wymaga również poświęceń?

Prowadzenie własnego biznesu może przynieść zarówno satysfakcję, jak i wymagać poświęcenia. Są zarówno plusy, jak i minusy tego przedsięwzięcia. Własny biznes daje możliwość samodzielnego rozwoju i podejmowania decyzji. Myślę, że przynosi też większe zyski niż praca na etacie. Jako właściciel mam większą swobodę w zarządzaniu czasu, ale i w podejmowaniu decyzji. Własny biznes może też być spełnieniem marzeń. Minusem może być ryzyko finansowe, brak pewności dochodów, szczególnie w początkowej fazie działalności. Dużo wymagań formalnych, ZUS, praca prawie 24-godziny na dobę.

Podsumowując, prowadzenie własnego biznesu może być źródłem wielkiej satysfakcji i spełnienia, ale wymaga również poświęcenia i gotowości do radzenia sobie z wyzwaniami. Przed podjęciem decyzji o założeniu firmy, warto dokładnie przeanalizować zarówno korzyści, jak i ryzyko związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.

 

A dziś, po 20 latach prowadzenia Salonu Kosmetyki Estetycznej Mantra masz jakieś wnioski, podsumowania lub przemyślenia?

Najważniejsze, że po 20 latach pracy mam chęć, zapał i energię do pracy. Rozwijam się, ciągle doszkalam, pracuję nad sobą. Dzieje się tak, gdyż praca jest moją pasją. Musiałam jednak wyznaczać sobie granice. Znaleźć balans pomiędzy pracą a życiem osobistym. Jest czas na pracę i na czas z rodzinę. Dzięki temu z chęcią i uśmiechem przychodzę do pracy.

 

Jakie masz plany związane z salonem kosmetycznym na najbliższe lata?

Od 2 lat zajmuję się terapią blizn. Jestem autoryzowanym salonem ScarINK oraz partnerem Gen Factor. Nie zdajemy sobie sprawy, jak blizna może wpływać na nas. Zamierzam uświadamiać ludzi, że blizna to nie tylko defekt skóry, że to nie tylko obraz jakiejś traumy, to często dolegliwości zdrowotne. Chciałabym skupić się na rozpowszechnianiu tej metody, która wykorzystuje technikę mikropunktury, czyli nakłuwania skóry za pomocą specjalistycznych igieł (opatentowana igła diamentowa i szafirowa pasująca tylko do urządzenia Pure, specjalnie stworzonego do pracy z blizną), oraz techniki manualne (masaż kosmetyczny, masaż fizjoterapeutyczny), i specjalistyczną pielęgnację około zabiegową ScarINK i Gen Factor.

 
Bardzo ważny element w pracy z blizną jest diagnostyka. Dlatego do tego służą urządzenia do diagnozowania skóry:

  • Termografia medyczna polega na zobrazowaniu temperatury skóry za pomocą kamery termowizyjnej w paśmie podczerwieni, a następnie poddaniu zarejestrowanego obrazu elektronicznej obróbce. Najbardziej ciepłe partie skóry pokazują barwę czerwoną (np. stan zapalny), natomiast niebieski kolor pokazuje to, co zimne (np. martwica). U osób zdrowych rozkład barw jest symetryczny po obu stronach ciała.
  • Ultrasonografia, czyli USG skóry, pomocne nie tylko przy bliznach, a także w pokazaniu efektów zabiegowych w zabiegach anty-aging.

 

Zajrzyj na stronę internetową: http://mantrasuwalki.pl/.

Małgorzata Wasilewska-Mańkowska

Małgorzata Wasilewska-Mańkowska – specjalista kosmetyki estetycznej. Od 20 lat prowadzi Salon Kosmetyki Estetycznej Mantra, a od 8 lat także Mantra Centrum Szkoleniowe. W swojej pracy dużo wymaga od siebie. Stawia przede wszystkim na rozwój, holistyczne rozwiązania i świadomą pracę z klientem. Realizuje swoje pasje, także prowadząc kursy kosmetyczne, Współpracuje z markami Monduniq, Peel Mission, Gen Factor. Prowadzi diagnostykę obrazowania skóry za pomocą USG i termografii. Jest członkinią Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. Bierze udział w akcjach społecznych i charytatywnych. Zdobywczyni wielu wyróżnień: Lwica Biznesu 2021, Lwice Biznesu 2022, BiznesWomen Awards. Współautorka Podręcznika Dobrych Praktyk s Branży Beauty. Matka dwóch synów Łukasza i Dominika.

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Prowadzi popularny kobiecy blog lifestylowy www.www.sposobynazycie.pl. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Popularna copywriterka kosmetyczna i polecana copywriterka lifestylowa, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Wirtualna Asystentka w branży beauty i nie tylko, uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Jak zrobić moro na paznokciach?

Jak zrobić moro na paznokciach?

Stylizacja paznokci to doskonały sposób na wyrażenie swojej kreatywności i podkreślenie własnego stylu. Jeśli marzysz o efektownym wzorze, który wprowadzi nutę oryginalności, moro na paznokciach może być doskonałym wyborem. Zatem…

Więcej
Pielęgnomania – trend w kosmetyce, który zyskuje na popularności

Pielęgnomania – trend w kosmetyce, który zyskuje na popularności

Pielęgnomania zachwyciła mnie od pierwszej chwili. A jestem pasjonatką branży beauty już od wielu lat. Marzymy o wyjazdach do Spa i luksusowej pielęgnacji skóry. A planując wydarzenia w swoim harmonogramie…

Więcej

Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.