Czy marzysz o tym, aby klientki i klienci sami do Ciebie pisali i dzwonili? To nie jest tylko senne, niedoścignione marzenie. To jest sytuacja, którą możesz stworzyć.
Daj się znaleźć swoim klientom!
Jakiś czas temu zostałam dystrybutorką pewnej firmy kosmetycznej i publikowałam wiele artykułów w mediach, gazetach, na portalach kobiecych, stworzyłam firmowy profil na portalu FB, brałam udział w wywiadach, założyłam bloga, aby mieć kontakt z klientami oraz mieć własne dodatkowe źródło pozycjonowania, dodawałam moją firmę do katalogów firm, katalogów stron, stworzyłam sklep internetowy.
Podczas gdy moje koleżanki z firmy (również dystrybutorki) obawiały się podać swój numer telefonu, opublikować swoje zdjęcie, materiał promocyjny i wydać pieniądze na reklamę. Miały one ogromny problem ze znalezieniem klientów na produkty kosmetyczne, które wtedy sprzedawaliśmy. No bo jak znaleźć klientów, kiedy boimy się pochwalić znajomym, czym się zajmujemy? Skąd klienci mają wiedzieć, że to akurat u Ciebie można kupić kosmetyki? Koleżanki miały problem… podczas gdy ja miałam trudności z odbieraniem wiadomości mailowych, a telefon ciągle dzwonił. Morał, jaki wyciągnąć można z mojego doświadczenia, jest taki, że trzeba pokazać światu, czym się zajmujemy. Trzeba pozwolić się odnaleźć klientom.
A jak to zrobić?
Buduj w prasie, Internecie, radio, telewizji odpowiedni wizerunek marki kosmetycznej. Często ludzie bronią się przed reklamą swojego obiektu kosmetycznego twierdząc, że oni zdobyli rynek, bo pracują już 20 lat w branży i mają stałych klientów. I oby tak było zawsze, jednak zmienia się rynek, zmieniają się też klienci.
Jeśli nie zadbasz o swoją rozpoznawalność oraz o stworzenie przyjaznego wizerunku swojej kosmetycznej działalności, to za kilka miesięcy możesz cierpieć na brak klientów! Po więcej wskazówek zaglądaj na popularny portal urodowy.
"Siedząc" w domu nie ma co liczyć, że klienci łaskawie zapukają do Twoich drzwi. Należy dać się zauważyć. Można to robić na wiele sposobów, ale przede wszystkim należy być otwartym i kontaktowym. Nie zwalać niepowodzeń, na to że nie ma się środków finansowych na reklamę, bo bardzo dużo można zrobić we własnym zakresie. Liczą się chęci!
Racja, choć to nie chęci się liczą tylko praca włożona w działania. My mamy doświadczenie i wiemy, że aby wypromować firmę należy się promować 🙂