Bartos Cosmetics – kosmetyki naturalne do skutecznej pielęgnacji zmęczonej cery

Bartos Cosmetics – kosmetyki naturalne do skutecznej pielęgnacji zmęczonej cery

Ekocuda, czyli Targi Kosmetyków Naturalnych, to niezwykłe wydarzenie obfitujące w wyjątkowe marki kosmetyków naturalnych i ekologicznych. Kolejną polską marką kosmetyków naturalnych, które regularnie spotykam, przechadzając się pomiędzy alejkami podczas Ekocudów, jest Bartos Cosmetics. To preparaty, które powstały, by troskliwie i intensywnie pielęgnować skórę. Zapraszam do lektury rozmowy z Renatą Bartos, twórczynią marki Bartos Cosmetics.

 

 

 

Renata Zielezińska: W jakim kierunku podąża rynek kosmetyczny w Polsce?

Renata Bartos: Rynek kosmetyczny cały czas się rozwija i rośnie. Można powiedzieć, że Polska na tle innych europejskich państw wyspecjalizowała się w produkcji kosmetyków. Ciekawe jest to, że małe marki stanowią połowę ze wszystkich 400 firm kosmetycznych w Polsce. Taka wewnętrzna konkurencja poprawia jakość produktów i zachęca do tworzenia nowych, coraz lepszych wyrobów. Polacy, przeciętnie są w stanie wyliczyć maksymalnie pięć największych polskich marek, które istnieją już na rynku od kilkunastu lat i mają potężne możliwości finansowania reklam. W skali światowej jest to niewiele, ale polskie kosmetyki są bardzo dobrze odbierane za granicą, gdyż wyróżniają się wysoką jakością w stosunku do swojej ceny. Myślę, że Polacy zaczynają świadomie wspierać polski rynek i kupować produkty "Made in Poland". Osobiście bardzo mi się to podoba. Sama wyszukuję polskich producentów i niszowych marek. Robiąc zakupy "u swojego", inwestuję i wzmacniam polską gospodarkę.

 

Renata Zielezińska: Jakich kosmetyków poszukują Państwa klienci? Czym się kierują podczas zakupów kosmetyków?

Renata Bartos: Moi klienci to osoby świadome, czytające składy, oczekujące od produktu składu biozgodnego ze skórą oraz dającego widoczny efekt. Nie wystarczy już krem jedynie ładnie pachnący i nawilżający. Klienci oczekują odmłodzenia, ujędrnienia, wygładzenia i wyrównania kolorytu skóry. A najlepiej, żeby jeden produkt spełniał wszystkie te wymagania jednocześnie. Właśnie takie produkty posiadamy w swojej ofercie.

 

Renata Zielezińska: Jaka jest historia powstania marki kosmetyków Bartos Cosmetics?

Renata Bartos: Kosmetyki zaczęłam tworzyć z własnej potrzeby. Nie mogłam dostać na rynku kosmetyku, który spełniałby moje własne wymagania, pod względem składu i skuteczności. Punktem zwrotnym była ciąża. Uświadomiłam sobie, że drogeryjne kosmetyki dla maluszków mają skład, który nie jest obojętny i według mnie może pogarszać kondycję skóry, zamiast ją pielęgnować. Jest wiele substancji dozwolonych do stosowania w kosmetyce, które mają swoje ograniczenia wynikające z agresywnego działania na skórę i z czasem nasz organizm może przestać je tolerować. Skóra jest zmęczona, w gorszej kondycji. Pojawiają się przesuszenia, trądzik i alergie. Jako producent kosmetyków wiem, że takie substancje są bardzo tanie i dzięki temu powstaje tani produkt, który ładnie wygląda i pachnie, a to jaki efekt wywoła na skórze, nie jest już analizowane. Przeciętny klient również nie zastanawia się nad tym albo nie ma jak tego sprawdzić. Błędnie myślimy, że skoro coś jest dopuszczone do sprzedaży, to nie zaszkodzi. Kolejny błąd popełniamy, kupując coraz droższe produkty bez czytania składu. Osobiście nie chcę używać kosmetyków, które nie są w pełni biozgodne. Z tego powodu moje zaufanie do wielu marek kosmetycznych spadło do zera. Zaczęłam robić swoje kosmetyki dla siebie i najbliższych. Po urlopie macierzyńskim rozstałam się z ówczesnym pracodawcą i zaczęłam pracować nad wprowadzeniem swoich kosmetyków na rynek. Skład mojego kosmetyku miał być naturalny, ekologiczny, zawierający surowce o wysokiej skuteczności. Dobierając składniki do kosmetyków, sugeruję się badaniami naukowymi dokumentującymi skuteczność surowca. Często są to surowce bardzo kosztowne, ale uważam, że warte swojej ceny, bo skóra odwdzięcza się pięknym i zdrowym wyglądem.

 

Renata Zielezińska: Jakie produkty znajdziemy w ofercie Bartos Cosmetics?

Renata Bartos: W ofercie posiadamy odmładzający i rozjaśniający krem do twarzy, esencję micelarną, dezodorant magnezowy i kokony jedwabnika. Najnowszy nasz produkt to pianka do mycia twarzy. Cały czas pracuję nad kolejnymi pozycjami.

 

Renata Zielezińska: Czym kosmetyki Bartos różnią się od innych marek kosmetyków?

Renata Bartos: Kosmetyki Bartos to kosmetyki innowacyjne pod wieloma względami. Działają wielokierunkowo. Wodę zastępuję sokiem z aloesu i hydrolatami. Zastosowane składniki są naturalne a ich działanie poparte naukowymi badaniami. Są pozyskiwane w warunkach laboratoryjnych dla zachowania ich aktywności. Kosmetyki mają bogaty, biozgodny skład, który już zrobił wrażenie na ekspertach branży kosmetycznej. Produkty zostały docenione i nagrodzone. Krem odmładzający Apple Queen otrzymał Srebrną Perłę Rynku Kosmetycznego 2019 w kategorii innowacyjne składniki. Kolejne nagrody otrzymał dezodorant magnezowy Aloe Mag – Perła Rynku Kosmetycznego 2019 i Qltowy Kosmetyk 2019. Jest to produkt skuteczny, niezawierający soli aluminium. Zabezpiecza przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu, a sam jest bezzapachowy. Opakowania kremów z pompką air-less wyróżniają się innowacyjnością na tle wszystkich innych marek. Bartos Cosmetics otrzymała również I miejsce w plebiscycie "Twórcy Piękna 2019" organizowanym przez Trusted Cosmetics. Nadesłanych zgłoszeń do wspomnianych konkursów były setki, a my otrzymaliśmy nagrody w różnych kategoriach. Jest to prawdziwy powód do dumy i świadectwo, że nasze produkty zdecydowanie wyróżniają się na tle innych.

 

Renata Zielezińska: A co z recepturami kosmetyków Bartos? Co w nich znajdziemy?

Renata Bartos: Kosmetyki od Bartos Cosmetics zawierają sok z aloesu i wody kwiatowe z bławatka, zamiast samej wody. Oleje roślinne są zimnotłoczone i zachowują swoje wartości odżywcze. Składniki aktywne są oparte na najnowszych technologiach, a ich skuteczność jest poparta badaniami naukowymi, np.: roślinne komórki macierzyste z jabłoni domowej odbudowują i regenerują skórę na poziomie komórkowym. Widocznie zmniejszają rumień i zaczerwienienia na skórze już w przeciągu dwóch tygodni. Mikrocząsteczkowy kwas hialuronowy o wysokiej wchłanialności skutecznie wypłyca zmarszczki i głęboko nawilża skórę, w przeciwieństwie do bardzo popularnego hialuranu sodu. Śliwka kakadu w kremie zawiera w sobie rekordową ilość naturalnej witaminy C. W produktach znajdziemy też witaminy B3, B5 i E.

 

polska marka kosmetyków naturalnych Bartos Cosmetics

 

Renata Zielezińska: Dla kogo dedykowane są kosmetyki Bartos?

Renata Bartos: Dla osób, które uważają, że ich skóra jest zmęczona i muszą ciągle zmieniać kosmetyki. Są dedykowana dla osób, które oczekują od kremów więcej niż chwilowego nawilżenia.

 

Renata Zielezińska: Jakie rezultaty pielęgnacyjne zapewniają?

Renata Bartos: Stosując kosmetyki Bartos, skóra odbudowuje swój płaszcz hydrolipidowy, dzięki czemu jest optymalnie nawilżona bez efektu przetłuszczenia. Esencja micelarna przywraca optymalne pH skórze, nie podrażniając jej. Kremy nawilżają, pozostawiając skórę miękką na długo po zastosowaniu. Zmarszczki są widocznie wygładzone a koloryt skóry wyrównany. Skóra wygląda zdrowo i pięknie.

 

Renata Zielezińska: W dzisiejszych czasach borykamy się z wieloma problemami skórnymi takimi jak łuszczyca, trądzik różowaty czy alergie. Czy konsumenci z takimi problemami skórnymi znajdą odpowiednie kosmetyki w ofercie Bartos Cosmetics, które ukoją ich problemy skórne?

Renata Bartos: Zdecydowanie tak. Kremy Bartos bazują na soku z aloesu, a to roślina o bardzo dobrych właściwościach kojących i wspomagających stany zapalne skóry. Przy cerze problematycznej, trądzikowej warto wspomóc jej odpowiednie nawilżanie i regenerację. Do takich cer polecam krem rozjaśniający Ruby Vine, który pięknie matuje i nie zawiera składników komedogennych (czyli zapychających skórę). Śliwka Kakadu, jako źródło witaminy C działa rozjaśniająco na przebarwienia po trądzikowe i po słoneczne. Zawiera lukrecję, która łagodzi wszystkie stany zapalne. Kocanka dodatkowo obkurcza naczynka, dzięki czemu zaczerwienienia przestają być widoczne na skórze. Jest też idealny dla cery naczynkowej.

Kolejnym produktem, który polecam osobom z taką cerą, jest esencja micelarna Blue Velvet. Produkt jest na bazie hydrolatu z bławatka, działa przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie oraz zwęża pory. Przywraca naturalne pH skóry 5,5, dzięki czemu nie mamy uczucia ściągnięcia. Nie przesuszamy swojej skóry, więc nie motywujemy jej do produkcji sebum. Stosując kokony jedwabnika Silk Touch, delikatnie oczyszczamy skórę z zaskórników i krost.

 

Renata Zielezińska: Czy dla marki Bartos Cosmetics oprócz tworzenia wysokiej jakości kosmetyków naturalnych ważne jest również środowisko naturalne?

Renata Bartos: Tak, dlatego do swoich kosmetyków wybieram surowce, które pochodzą z upraw ekologicznych. Z pełną świadomością wybrałam też opakowania z tworzywa sztucznego, ponieważ na ten moment, w bilansie energetycznym, są bardziej ekologiczne od szklanych. Aby stopić piasek, z którego produkowane jest szkło, huty muszą podgrzewać piece do ponad 1000 stopni C. Powstawanie szkła to żmudny proces, musi upłynąć wiele czasu, aby szklany wyrób mógł nadawać się do użytku. Przez taką emisję energii pogłębiany jest efekt cieplarniany. Z powodu bardzo wysokiej temperatury topnienia, szkło nie jest też odzyskiwane. Jest to bardzo kosztowny proces, nie opłacalny, zwłaszcza że szkło w odpadach jest wielokolorowe, a to generuje dodatkowy problem segregacji i odzysku. Piasek do wytworzenia szkła jest bardzo tani, dlatego nikt nie sięga po taki z recyklingu.

Natomiast, aby odzyskać surowiec z tworzywa sztucznego, wystarczy podgrzać go do stosunkowo niewielkiej temperatury i w szybki sposób otrzymywany jest regranulat. Taki regranulat jest odkupowany przez producentów opakowań i wytwarzany jest nowy produkt. Po pierwsze jest tańszy niż oryginalny surowiec, a po drugie do 2030 roku wszystkie butelki plastikowe będą musiały być wykonane z minimum 30% materiału pochodzącego z recyklingu. Producenci już się do tego przygotowują. Szkło jest też cięższe od PET i podczas transportu szkła zwiększona jest emisja spalin. To wszystko przemawia na korzyść dla opakowań z tworzywa sztucznego.

 

Renata Zielezińska: Jak to jest z manufakturami wytwarzającymi kosmetyki ręcznie? Czy każdy może sobie otworzyć sklep z naturalnymi kosmetykami produkowanymi w kuchni? A może producenci kosmetyków ręcznie wytwarzanych podlegają jakimś przepisom, restrykcjom?

Renata Bartos: Nikt nie może otworzyć sklepu z kosmetykami produkowanymi w kuchni. Kosmetyk musi być wytwarzany w specjalnym pomieszczeniu przystosowanym do produkcji kosmetyków, zgłoszonym i zatwierdzonym przez Sanepid. Musi być wdrożone GMP w zakładzie produkcyjnym. Mniej restrykcyjne przepisy są dla kosmetyków bez fazy wodnej, takimi jak mydła, dlatego dużo startujących manufaktur zaczyna od ich produkcji i rozlewania surowców w mniejsze butelki. W ten sposób nieco mniejszym kosztem można zaistnieć na rynku kosmetycznym i w miarę rozwoju inwestować w kolejne wyroby i pozwolenia na produkcję kosmetyków z fazą wodną. Rozporządzenie o kosmetykach dotyczy każdego producenta, tak samo giganta, jak i dopiero rozpoczynającego swoją produkcję.

 

Renata Zielezińska: Który z kosmetyków w ofercie Bartos Cosmetics jest bestsellerem i dlaczego?

Renata Bartos: Kokony jedwabnika Silk Touch to jest nasz hit sprzedażowy. Jedwabny kokon to czysty jedwab utkany z nitki jedwabnej, która może mieć nawet 3,5 km długości. Takim kokonem wykonujemy masaż skóry twarzy, szyi nawet dekoltu. Kokon wystarczy namoczyć w gorącej wodzie i nałożyć na palec. Jedwab jest niezwykle delikatny i nie podrażniamy skóry, natomiast posiada przeciwstawny ładunek do skóry i przyciąga do siebie martwy naskórek, absorbuje też sebum. Skóra po takim zabiegu jest gładka i nawilżona, bez podrażnień. Białka fibroina i serycyna zawarte z jedwabiu, działają nawilżająco i dodatkowo hamują enzymy odpowiedzialne za powstawanie przebarwień. Kokon jest do wielokrotnego użycia. Mogą stosować go osoby nawet ze skórą alergiczną, wrażliwą, naczynkową i problematyczną. Jest doskonały dla każdego.

 

Renata Zielezińska: Czego możemy życzyć marce Bartos na kolejne lata działalności?

Renata Bartos: Dalszych sukcesów i pomyślnego rozwoju firmy.

 

polska marka kosmetyków naturalnych Bartos Cosmetics

 

Renata Zielezińska: Oczywiście tego życzymy i trzymamy kciuki za rozwój marki. Jeszcze zapytam, bo ciekawi mnie co takiego przyciąga markę Bartos Cosmetics na Targi Kosmetyków Naturalnych Ekocuda?

Renata Bartos: Ekocuda to targi, na których bezpośrednio spotykamy się z osobami świadomymi i szukającymi naturalnej pielęgnacji, innej niż tej dostępnej w supermarketach i popularnych drogeriach. Często osoby odwiedzające szukają pomocy, gdyż borykają się z różnymi problemami skórnymi. Ich skóry są zmęczone od stosowania chemicznych i jałowych kosmetyków, które przeważnie jedynie ładnie pachną. Na targach jest zawsze bardzo dużo odwiedzających. Możemy osobiście opowiedzieć o swoich kosmetykach, zaprezentować ich działanie i pokazać wartości, którymi kieruje się marka Bartos. Na Ekocudach buduję zaufanie do siebie i do produktów sygnowanych moim nazwiskiem. Mamy już swoich stałych klientów, powracających co Targi. Przybywa ich z edycji na edycję. Ogromnie mnie cieszy, kiedy rozpoznaję swojego klienta, który stoi z uśmiechem i nie może się doczekać, kiedy będziemy mogli porozmawiać. Na targach tworzą się nowe przyjaźnie z klientami, ale też wśród wystawców panuje serdeczna atmosfera. Chętnie uczestniczymy w Ekocudach również dlatego, że jestem zadowolona ze współpracy z organizatorem samych targów. Wszystko jest zawsze bardzo dobrze zorganizowane i dopilnowane, a komfort pracy podczas targów jest dla mnie również bardzo ważny.

 

Przeczytaj nasze wcześniejsze artykuły, w których pisaliśmy o marce Bartos Cosmetics:

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Prowadzi popularny kobiecy blog lifestylowy www.www.sposobynazycie.pl. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Popularna copywriterka kosmetyczna i polecana copywriterka lifestylowa, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Wirtualna Asystentka w branży beauty i nie tylko, uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Zestawy kosmetycznych upominków – moje propozycje

Zestawy kosmetycznych upominków – moje propozycje

Sezon poszukiwań prezentów pod choinkę trwa w najlepsze. W związku z tym przygotowałam kolejny prezentownik, w którym podpowiadam, jakie kosmetyczne upominki podarować najbliższym. Tym razem wybrałam zestawy kosmetyków, które oczarują…

Więcej
Beauty Biznes Poradnik wypełniony mnóstwem niesamowitych propozycji zarabiania

Beauty Biznes Poradnik wypełniony mnóstwem niesamowitych propozycji zarabiania

Branża beauty i wellness ze względu na swoją niesamowitą popularność jest jedną z najbardziej konkurencyjnych. Według szacunków przy rocznej stopie wzrostu na poziomie 4,75% całkowite przychody w branży beauty i…

Więcej

24 komentarze na temat “Bartos Cosmetics – kosmetyki naturalne do skutecznej pielęgnacji zmęczonej cery

  1. Nie miałam okazji wcześniej słyszeć o tej marce, więc cieszę się że przeczytałam ten wywiad i poznałam troszke markę. Warto korzystać z produktów małych firm

  2. Pochwalę opakowania, bo są bardzo gustowne. Esencja micelarna wyydaje się kosmetykiem nadającym sie dla mojej cery, może gdzieś ją spotkam to z chęcią przygarnę. 🙂 Ciekawą kwestią jest użycie kokonów jedwabnika – jak to jest, że mogą być wykorzystywane wielokrotnie? I to mizianie sobie czymś takim po twarzy – nie przekonuje mnie to. Choć pewnie bym raz wypróbowała, z czystej ciekawości.

  3. Zaciekawił mnie skład kosmetyków,a szczególnie to,że woda zastępowana jest sokiem z aloesu i hydrolatami….Muszę przyznać,że nie używałam żadnego kosmetyku tej marki.I szczerze mówiąc mam ochotę to zmienić.

  4. Znowu dowiaduję się o nowościach, które mogłyby mnie zainteresować. Kosmetyki naturalne bardzo dobrze sprawdzają się u mnie. Efekty widać gołym okiem i nigdy nie spodziewałam się, że im więcej poznaję i testuję tym lepiej moja cera wygląda. Ale to kwestia świadomego wyboru.

  5. Kokony jedwabników- czego to ludzie nie wymyślą 😉 sama nazwa brzmi luksusowo. Jednak raczej bym się na nie nie skusiła, jakoś skojarzenie z owadami mnie odrzuca. Natomiast pozostałe kosmetyki- jak najbardziej.

  6. Kokon jedwabnika to dla mnie nowość. Nie sądziłam że można mieć takie zastosowanie. Super sprawa. Bardzo fajnie że są takie firmy które wchodzą na rynek z takimi produktami, które faktycznie są naturalne. Nie wiem czemu ale coś mi nie pasuje. Być może skusila bym się na dany produkt, ale dopiero jak bym przeczytała opinie innych osób ktore miały okazję używać. Sama z siebie raczej bym nie zaryzykowala zakupu. Jednak opinie robią swoje i napędzają dalej.

  7. Opakowania bardzo ładne a i skład kosmetyków bardzo zachęcający. Co raz więcej osób rozgląda się za kosmetykami z naturalnych składników i biodegradalne opakowania. Fajnie że to znowu Polska marka i chętnie się za nią rozejrzę.

  8. Lubie kosmetyki naturalne ciekawe jak sprawdzi sie firma Bartos Cosmetics. Mam tez cere zmeczona dlatego taka pielegnacja bylaby zalecana …

  9. Coraz częściej wybieram kosmetyki naturalne świadomie, choć zdarza mi się sięgnąć po takie gorszym składem. Z tą marką nie miałam styczności, ale wywiad bardzo mi się spodobał.

    1. Zawsze podziwiam fakt, że dla założycieli tych firm tworzenie kosmetyków to nie tylko praca, ale pasja i sposób na życie. Biorąc pod uwagę statystyki, większość zakładanych działalności upada w ciągu roku. Trzeba więc kochać to, co się robi, aby podejmować ryzyko.


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.