9 sposobów na jesienną depresję

9 sposobów na jesienną depresję

Jesień to trudny okres dla naszego organizmu. Mroźne poranki, długie wieczory, deszcz i wiatr negatywnie wpływają na nasze samopoczucie. Czy jest sposób by nie dać się jesiennemu przemęczeniu i melancholii?

 

1. Łap jesienne promienie słońca!

Jeśli masz taką możliwość, to korzystaj z ciepłych jesiennych promieni słonecznych, które pozytywnie Cię nastroją. Wówczas ładujesz poziom witaminy D. Najlepszy moment na spacer w ciągu dnia to godziny pomiędzy 9 a 11.
Poranne światło reguluje nasz wewnętrzny zegar.

 

2. Zadbaj o zdrowy sen!

Czy Ty też zauważyłaś, że jesienią jesteś bardziej senna? Przemęczenie i wyczerpanie sprawia, że organizm potrzebuje więcej czasu na regenerację. Warto celebrować czas zasypiania. Po pierwsze ustalić stałe godziny snu. Zupełnie się wyłączyć około 40 minut przed zaśnięciem wyłączyć ekran komputera i odłożyć telefon. Poza tym, jeśli jest taka możliwość, to wietrzymy sypialnię kilkanaście minut przed snem. I dodatkowo – regularnie dbamy o pranie pościeli. Pięknie pachnąca pościel sprawia, że zdecydowanie przyjemniej się zasypia.

 

3. Włącz sezonową żywność do swojej diety

Wykorzystaj sezonową żywność w swoich potrawach. Krótsze dni i zbyt mała ilość słońca sprawiają, że nasz organizm tworzy mniej hormonów szczęścia. Warto wzbogacić swoją dietę jesiennymi darami natury takimi jak: dynie, bataty, gruszki, figi czy jabłka. Dostarczą błonnika, antyoksydantów, witamin, wapnia i beta-karotenu.

 

4. Spotkania z przyjaciółmi

Poza oglądaniem telewizji czy czytaniem książek warto choć raz w tygodniu porozmawiać z przyjaciółmi. Może to być po prostu spotkanie i plotki w domu czy wspólne wyjście do kina bądź restauracji.

 

5. Nowa aktywność jesienią

Zrób coś, o czym zawsze marzyłaś! Znajdź czas na przeczytanie książki, która znajduje się na Twojej liście od dawna. Naucz się nowego języka czy zapisz się na zajęcia pilatesu bądź jogi. Możesz także nauczyć się szydełkowania czy zadbać o dom, przygotowując własnoręcznie dekoracje.

 

6. Zaplanuj romantyczny wieczór

Wykorzystaj długie jesienne wieczory, by wzmocnić relację w związku. Badania sugerują, że latem czujemy się bardziej seksowni. Długie jesienne wieczory warto zatem spędzić romantycznie z ukochaną osobą. Przygotuj pyszną kolację i daj sobie czas na czułości i pieszczoty. Przecież każdy z nas ich potrzebuje.

 

7. Wybierz się na spacer do parku lub lasu

I zachwyć pięknym wschodem bądź zachodem słońca, bądź jesiennymi krajobrazami. Zbierz bukiet kolorowych liści. Zachwyć się pięknem natury, jak robiłaś to, kiedy byłaś małym dzieckiem i poznawałaś świat.

 

8. Aktywność fizyczna jesienią

Warto zaplanować regularną aktywność fizyczną na jesień. Pomoże nam ona poradzić sobie z jesienną depresją. Sama lubię spacerować o poranku, kiedy dzień dopiero się budzi. Jeśli nie lubisz mroźnych poranków, zapisz się na fitness lub znajdź aktywność fizyczną, która będzie Cię dobrze nastrajać o tej porze roku.

 

9. Balans pomiędzy pracą i odpoczynkiem

Demotywacja, uczucie zmęczenia i znużenia? Zaplanuj zadania do wykonania w taki sposób, aby znaleźć również czas na odpoczynek i relaks.

 

 

Jesień jest piękna! Sama odkrywam to każdego, kiedy w mroźny poranek wybieram się na 5-kilometrowe spacery i podziwiam piękne wschody słońca czy fantastycznie przebarwiające się liście drzew. Oddycham — spokojnie i bez pośpiechu. Medytuję i pielęgnuję pozytywne myśli. Uczę się szydełkować i rozwijam własne zainteresowania, dzięki czemu nie poddaję się jesiennemu zmęczeniu i melancholii.

A Ty masz własne sposoby, by pokonać jesienną depresję?

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Copywriterka, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

A Ty czego poszukujesz w kosmetykach? Natura dobrze "się sprzedaje" w kosmetykach!

Natura dobrze "się sprzedaje" w kosmetykach!

Też to zauważyłaś? Natura, łąka, góry, sad, zielono, rośliny… a obok kosmetyki. Trend natury w kosmetykach stał się ostatnio niezwykle modny w reklamach kosmetyków. I moim zdaniem trochę nadużywany! Nie…

Więcej
Masz przepis na ulubioną domową maseczkę do twarzy? Maseczki odżywcze domowej roboty

Maseczki odżywcze domowej roboty

Maseczki są nieodłącznym elementem prawidłowego dbania o stan swojej skóry – zarówno te dostępne w drogeriach, perfumeriach czy aptekach, jak i prostsze (zazwyczaj tańsze) domowej roboty. Ciekawostką jest to, że…

Więcej

7 komentarzy na temat “9 sposobów na jesienną depresję

  1. Ostatnio zaczyna mnie już łapać lekkie załamanie, zaczęło robić się szaro i buro.. każdego wieczora odpalam wszystkie świece w salonie, kłądę się na kanapie z pyszną herbatą i oglądam z Mężem seriale 🙂

  2. Jeszcze daleko mi do jesiennej depresji, ale pewnie jak zacznie ciągle padać deszcz to szybko mnie dopadnie 😛 Aktywnośc fizyczna jest bardzo ważna, dlatego ja każdego dnia spaceruję wraz z dziećmi bez względu na pogodę. To daje nam porządną dawkę poprawy nastroju

  3. Polecam jesienią jeść dużo kiszonek. Kiszone ogórki, kapusta, marchew czy buraki. Nasz układ pokarmowy będzie nam za to wdzięczny, a my nie będziemy zapychać się niepotrzebnie świństwami.
    Kiszonki ze względu na zawartość drogocennych bakterii, które są potrzebne w naszym układzie trawiennym, pomagają mu w prawidłowym funkcjonowaniu. Mówią, że "jelita" to nasz drugi mózg o ile dbamy o mózg jedząc różnego rodzaju orzechy czy owoce, tak warto, aby zadbać także o jelita.
    Jak się okazuje problemy z jelitami działają na cały organizm. Czasem wydaje się, że bolą nas plecy, a okazuje się, że to nie ból wynikający z kręgosłupa, a właśnie z jelit i ich nie do końca poprawnego funkcjonowania.
    Kiszonki powinny być fundamentem zdrowej diety. Dzięki nim nasza skóra również poprzez poprawne wchłanianie składników odżywczych w jelitach wygląda lepiej, co wpływa na nasze lepsze samopoczucie 🙂

  4. Póki co to na razie jesiennej depresji nie mam, jest za ładnie.
    tzn pogoda się już popsuła, bo słoneczko tak nie świeci jak wcześniej, ale przynajmniej deszcz nie pada 😀 .
    u mnie zdecydowanie odpowiedni relaks to ciepła herbata, kocyk i książka. w dzień z córką gry i zabawy – jesteśmy już przygotowane na jesienną niepogodę ; DD

  5. Depresja to choroba – nie mylmy jej z obniżeniem nastroju ! Na depresję nie pomoże ani spacer, ani spotkanie z przyjaciółmi. Tylko leki i terapia 🙂 A na jesienną chandrę polecam znaleźć sobie jakieś hobby czy pasję – zajmują czas i myśli, pomagają uporać się z wszelkim spadkiem nastroju 🙂


Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.