7 przykazań skutecznego dystrybutora kosmetyków!

7 przykazań skutecznego dystrybutora kosmetyków!

Niezależnie od tego, czy jesteś konsultantką, ambasadorką czy sprzedawcą z branży beauty oraz niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprzedażą online, czy też bezpośrednio warto poznać i zastosować 7 przykazań skutecznego dystrybutora kosmetyków.

 

Sprawdź, jak Ty radzisz sobie w wymienionych obszarach. Jeśli nie masz pojęcia czy odpowiednio zajmujesz się swoimi klientami, zgłoś się do naszej redakcji, przeprowadzimy audyt Twoich działań promocyjno-sprzedażowych, podpowiemy i pokażemy, co jeszcze można zrobić w tej dziedzinie, aby zwiększyć satysfakcję klientów tak, aby polecali oni Ciebie swoim znajomym.

 

  1. Twój image klientom prawdę powie.
  2. Daj się znaleźć.
  3. Nie komplikuj! Bądź jasny i czytelny w swoim przekazie.
  4. Stań się ekspertem.
  5. Rozdawaj próbki i gratisy!
  6. Z radością obsługuj klienta swego.
  7. Pamiętaj o kliencie również po zakończeniu sprzedaży.

 

7_przykazan_skutecznego_dystrybutora

 

 

  1. Twój image klientom prawdę powie. Jaki jest Twój wygląd? Jak wygląda Twoja strona internetowa? Pracując w branży beauty szczególną uwagę należy zwracać na swój wizaż. Ponieważ akurat w tej branży jest on niezwykle istotny. Na sprzedawcę oraz na stronę sprzedażową, stronę sklepu internetowego spoglądają wszyscy kupujący. Oni przed zakupem patrzą czy Ty jesteś wiarygodnym źródłem, czyli inaczej mówiąc, zanim ktoś u Ciebie kupi bezpośrednio robi rozeznanie czy sam/a stosujesz produkty, które polecasz. Jeśli tak, to zakup prawie gwarantowany. Jeśli nie, to większość ludzi poszuka sobie innego dystrybutora. Tak samo z Twoim sklepem internetowym. Zastanów się, czy jego grafika pamięta jeszcze zamierzchłe czasy? Czy jest ona estetyczna, miła dla oka, przyciągająca wzrok? Jako sprzedawca nie możesz sobie pozwolić, aby wyglądać jak niepościelone łóżko! Nigdy! To samo tyczy się wyglądu Twojego sklepu internetowego.
  2. Daj się znaleźć. Wiele osób szczególnie tych rozpoczynających pracę w branży mlm, obawia się pokazać katalog lub swoje produkty najbliższym. To jest duży błąd. Bo jak mają znaleźć Cię Twoi klienci, jeśli nie wiedzą, że zajmujesz się kosmetykami lub suplementami diety? Aby mieć sporą rzeszę klientów, MUSISZ dać się znaleźć. Musisz być widoczny! Zatem podziel się z rodziną i znajomymi informacją, że jesteś konsultantką, że masz sklep internetowy z kosmetykami. Poproś znajomych o polecenia. Wykorzystaj do tego również potęgę mediów społecznościowych i e-marketingu. Rozpocznij prowadzenie bloga – dziel się na nim opiniami o swoich produktach, pokaż klientom, w jaki sposób korzystasz ze swoich produktów i opisz swoje doznania. Jeśli masz sklep lub stronę internetową – poszukaj blogerek testujących kosmetyki, które w zamian za kosmetyk zaprezentują Twój sklep. Bierz udział w wydarzeniach z branży, aby być widoczną/ym i dać się łatwo odnaleźć swoim potencjalnym klientom. Doskonałe rozwiązania to udział w targach, konferencjach i sympozjach kosmetycznych. Zaprezentuj swoje produkty w wywiadzie, artykule lub w banerze odsyłającym do Twojego sklepu, dołącz do osób prezentujących swoją ofertę współpracy kosmetycznej w Beauty Biznes Poradniku. Szukaj nowych pomysłów, aby zaprezentować swoje produkty. Baw się promocją!
  3. Nie komplikuj! Bądź jasny i czytelny w swoim przekazie. Mówi i pisz o swoich produktach w sposób jasny i zrozumiały. Jeśli masz sklep internetowy, to usuń wszelkie elementy, które sprawiają, że Twoi klienci, zamiast dokonywać zakupów – uciekają gdzie pieprz rośnie. Usuń namolnie wyskakujące okienka oraz jak najbardziej uprość sposób składania zamówienia.
  4. Stań się ekspertem. Bądź ekspertem w branży kosmetycznej. Zdobądź fachową wiedzę dotyczącą pielęgnacji. Zdobywaj wiedzę o swoich produktach, po prostu używając ich. Dziel się jakością kosmetyków z innymi zarówno w rozmowach, jak i pisząc bloga. Pisząc bloga, możesz dotrzeć do dużej społeczności osób – czyli odpowiedniego targetu – zainteresowanych! Wypowiadaj się na blogach, forach i portalach kosmetycznych. Dziel się swoją wiedzą. Budując swój wizerunek jako eksperta – wyróżniaj się od konkurencji. Nie staraj się małpować czyichś sposobów działania, pomysłów dotyczących promocji! Odnajdź własną drogę, aby trafić do serc swoich klientów.
  5. Rozdawaj próbki i gratisy! Pomyśl o gratisach dla osób, które składają u Ciebie największe zamówienia. Zaskakuj pozytywnie swoich klientów i wraz z każdym zamówieniem ofiaruj im rabat, kupon rabatowy lub próbeczki gratis. Bierz udział w wydarzeniach kosmetycznych i dziel się wtedy kosmetykami lub rozdawaj próbeczki kosmetyków z ulotką z Twoimi danymi.
  6. Z radością obsługuj klienta swego. Zwróć uwagę, w jaki sposób odbierasz telefon od potencjalnego klienta? Czy Twoja postawa, ton głosu, Twoje odpowiedzi nie są odpychające lub zbyt nachalne? Zawsze z radością i naturalnym uśmiechem obsługuj klientów.
  7. Pamiętaj o kliencie również po zakończeniu sprzedaży. Po tygodniu od zakupów zapytaj klienta o kosmetyki, które u Ciebie zakupił. Czy jest zadowolony z ich działania? Twórz kartotekę klienta. Zapisz, kiedy są jego imieniny, urodziny oraz co kupuje. W dzień urodzin zaproponuj mu jakiś % rabatu na ulubiony kosmetyk. Przed świętami również przypomnij klientowi o sobie, przesyłając mu sms lub mail z propozycją.

 

Podsumowując spraw, aby klienci dowiedzieli się o tym, jakie produkty sprzedajesz. Proś o polecanie. Dbaj o swoich klientów i bądź ekspertem w swojej branży i firmie. Daj się znaleźć swoim klientom!

Nasza redakcja chętnie Ci w tych działaniach pomoże. Zapraszamy do współpracy z nami:

  • Napiszemy dla Ciebie artykuł lub teksty – opisy do sklepu internetowego
  • Stworzymy i opublikujemy informację o Tobie, firmie i produktach.
  • Zaprezentujemy ofertę Twojej firmy w konkursie dla naszych czytelników
  • Dołącz do Beauty Biznes Poradnika – e-przewodnika po rekomendowanych ofertach współpracy w kosmetyce!
  • Poprowadzimy dla Ciebie bloga kosmetyczno-biznesowego.

Zapraszamy do współpracy z Redakcją portalu TrustedCosmetics.pl

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Copywriterka, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Relacja ze spotkania z Catzy Spotkanie z marką Catzy of Poland

Spotkanie z marką Catzy of Poland

W dniu 18 listopada 2018 miałam przyjemność odwiedzić siedzibę marki Catzy of Poland w Warszawie. W jakim celu firma Catzy zaprosiła blogerki kosmetyczne do odkrywania tajemnic swojej marki? I jakie…

Więcej
Poznaj wyjątkowe - polskie kosmetyki wegańskie Jesteśmy tym, co na siebie nakładamy

Jesteśmy tym, co na siebie nakładamy

Są naturalne, ekologiczne, organiczne i w 100% wegańskie kosmetyki. Posiadają wiele zastosowań i zapakowane są w ekologiczne opakowania na prezent. Czyli… kim jest, co proponuje swoim klientom i czym wyróżnia…

Więcej

Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.