6 sposobów na zwiększenie rozpoznawalności salonu urodowego online

6 sposobów na zwiększenie rozpoznawalności salonu urodowego online

Właściciele biznesów beauty, salony kosmetyczne i fryzjerskie, stylistki paznokci, kliniki medycyny estetycznej, lingeristki czy barberzy przekonali się już, że w dzisiejszych czasach koniecznie trzeba pokazać swój biznes online. Dostarczanie najlepszych usług kosmetycznych już nie wystarczy. Każdego dnia doradzam klientom z branży beauty, w jaki sposób budować silną markę kosmetyczną online oraz jak wykorzystać wszystkie możliwości, by zwiększyć rozpoznawalność i zyski salonu kosmetycznego. A możliwości jest mnóstwo! Poznaj kilka sprawdzonych patentów!

 

Spis treści:

  • Daj się poznać światu i znaleźć swoim klientom
  • Moje sprawdzone sposoby budowania silnej marki salonu kosmetycznego
  • 1. Blog salonu kosmetycznego
  • 2. Katalog salonów kosmetycznych i firm urodowych
  • 3. Publikacje i wywiady online
  • 4. Nagrody, certyfikaty i rekomendacje dla salonów kosmetycznych i ekspertów beauty
  • 5. Baza rekomendowanych salonów kosmetycznych
  • 6. Współpraca z influencerami
  • Skorzystaj z usług copywriterki beauty

 

Daj się poznać światu i znaleźć swoim klientom

Ważne jest nie tylko to, aby klienci Cię znali. Oni muszą zrozumieć, dlaczego warto skorzystać z twoich usług i zostawić u Ciebie swoje pieniądze. Obecność salonu kosmetycznego w Internecie to absolutna podstawa. Należy też opracować plan komunikacji, który pokaże, czym różnisz się od innych salonów kosmetycznych w Twoim mieście.

 

Moje sprawdzone sposoby budowania silnej marki salonu kosmetycznego

To naprawdę działa! Stosowałam tę autorską strategię marketingową w przypadku 3 swoich marek online. Niemal każdego dnia wykorzystuję ją, by zwiększyć rozpoznawalność w sieci moich klientów, w tym również wielu salonów kosmetycznych, z którymi współpracuję od lat. Poznaj sekretną wiedzę, która pozwoli Ci zwiększyć rozpoznawalność marki, liczbę klientów i zyski gabinetu urodowego.

 

1. Blog salonu kosmetycznego

Od zawsze powtarzam moim klientom z branży beauty, że biznes, który istnieje tylko w social mediach, zawsze przegrywa. Moim zdaniem własna strona internetowa salonu kosmetycznego (i każdej poważnej firmy) to podstawa i wizytówka w każdej branży. Dodatkowo to świetne miejsce, na którym koniecznie trzeba prowadzić blog salonu kosmetycznego, aby pokazać jego pracowników w roli ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą. To także doskonałe miejsce, by informować o nowych usługach kosmetycznych w umiejętny sposób. Na wielu blogach salonów urodowych zauważam podstawowy błąd – otóż został on zdegradowany do roli słupa ogłoszeniowego.

Strona internetowa salonu kosmetycznego wraz z blogiem nie tylko wpływają na wizerunek marki, ale także mogą być źródłem pozyskania klientów. Niewątpliwie można je wykorzystać do pozycjonowania, również pozycjonowania lokalnego, umiejętnie przemycając odpowiednie słowa kluczowe czy np. napisać artykuł pt.: Na co zwrócić uwagę podczas wyboru salonu kosmetycznego w Warszawie? (miasto można zmienić). Szalenie istotne są dobrze napisane teksty.

Podkreślę, że regularne prowadzenie bloga salonu kosmetycznego i dzielenie się wartościową wiedzą, jest czasochłonne, jednak wielokrotnie przekonałam się o tym, że przynosi oczekiwane rezultaty.

Blog salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego, kliniki medycyny estetycznej czy nail baru to świetne miejsce do budowania społeczności wokół niego. Trzeba wykorzystać jego potencjał i dzielić się nowinkami, poradami, informacjami o usługach czy wskazówkami jak dbać o skórę, włosy lub paznokcie. Na przykład w artykule pt. Jak dbać o skórę po wakacjach, warto zaproponować rozwiązania w postaci zabiegów kosmetycznych, które oferujesz. Podobnie uczyniłam w jednym z artykułów przygotowanych na blog salonu kosmetycznego i fryzjerskiego Farma Urody pt.: Problemy urodowe kobiet dojrzałych. Jakie zabiegi w salonie kosmetycznym wybrać?

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule, który przygotowałam dla Akademii Versum pt.: Prowadzenie firmowego bloga w branży hair, beauty i spa. Dlaczego warto i od czego zacząć?.

 

2. Katalog salonów kosmetycznych i firm urodowych

Przygotuj atrakcyjny i unikalny opis, logo, zdjęcie i wypełnij formularz. Katalog Firm Beauty to wyjątkowe miejsce w sieci, które zdecydowanie wpłynie na poprawę widoczności marki gabinetu kosmetycznego. To także świetne narzędzie PR-owe, które ułatwi pozycjonowanie strony salonu urodowego w wyszukiwarkach. Katalog salonów kosmetycznych to niezwykły sposób na znalezienie rekomendowanych salonów urodowych, gabinetów fryzjerskich, klinki medycyny estetycznej, manicurzystek, barberów, masażystów, podologów i lingeristek oraz zabiegów, które oferują. To świetna forma promowania zabiegów i usług kosmetycznych.

 

3. Publikacje i wywiady online

Publikacja artykułów oraz udzielanie wywiadów nie tylko w lokalnej prasie, ale także w mediach branżowych daje możliwość budowania wizerunku eksperta. Przekonałam się już wielokrotnie, że to naprawdę działa. Nie unikaj wypowiedzi! Chętnie dziel się wiedzą dotyczącą najnowszych trendów oraz poradami się poradami kosmetyczno-urodowymi. Pokaż, że jesteś ekspertem! Chwal się swoimi usługami i osiągnięciami. Miej odwagę, by pokazać światu, że istniejesz. Mów o salonie, usługach, nowych zabiegach. Zaproś lokalną prasę oraz lokalne blogerki i influencerki do przetestowania nowego zabiegu kosmetycznego lub zaproś ich na urodziny Twojego salonu kosmetycznego – niech będzie o nim głośno! I niech pojawi się na ten temat mnóstwo informacji w sieci! Zapraszam do promocji salonów urodowych w artykułach na TrustedCosmetics.pl oraz kobiecym blogu lifestylowym SposobyNaZycie.pl.

 

4. Nagrody, certyfikaty i rekomendacje dla salonów kosmetycznych i ekspertów beauty

Zdobywaj nagrody potwierdzające wysoką jakość Twoich usług i nie chowaj się przed klientami. Udział w plebiscytach i konkursach to świetny sposób budowania świadomości marki oraz jej rozpoznawalności. Jednym z takich branżowych wydarzeń, w których można promować usługę, salon kosmetyczny lub siebie jako eksperta w branży kosmetycznej jest prestiżowy Plebiscyt Diamenty Beauty. Daje on możliwość zaprezentowania i wyróżnienia wyjątkowych i godnych polecenia osobistości z branży beauty, innowacyjnych i nowatorskich zabiegów kosmetycznych, a także renomowanych gabinetów kosmetycznych i fryzjerskich, klinik medycyny estetycznej czy nail barów.

W konkursie Beauty Diamonds Awards organizowanym od lat przez redakcję TrustedCosmetics.pl poza reklamą w postaci artykułu laureaci otrzymują godło Diamenty Beauty do wykorzystania we wszelkiej komunikacji marketingowej. Do tej pory nagrodziliśmy w nim między innymi:

 

Ciekawym konkursem, w którym także warto wziąć udział, jest Plebiscyt Firmowy Blog Urodowy, który pozwala zyskać nowych czytelników bloga, budować rozpoznawalność salonu urodowego oraz wygrać roczną promocję na łamach TrustedCosmetics.pl.

 

5. Baza rekomendowanych salonów kosmetycznych

To nasz najnowszy pomysł – opcja tylko dla najlepszych salonów urodowych. Już niebawem pojawi się więcej szczegółów na temat tego projektu.

 

6. Współpraca z influencerami

Influencer marketing nie musi oznaczać zatrudniania celebrytek czy aktorek do promocji salonu kosmetycznego. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, który doskonale wpłynie na promocję i wizerunek twojego biznesu beauty, jest zaproszenie blogerek czy influencerek o mniejszych zasięgach na zabieg w zamian za recenzję i oznaczenie salonu urody na blogu, czy w social mediach. Ta strategia promocji biznesu jest wykorzystywana w każdej branży i opiera się na poleceniach. Zamieszczając artykuł na blogu lub informację w social mediach ze zdjęciem i oznaczeniem salonu urody blogerka czy influencerka dociera ze swoją rekomendacją do większej ilości osób, niż zdołałby poinformować na żywo. Jeśli chodzi o współpracę z blogerką, to najlepszym rozwiązaniem jest, aby przedstawiła zabieg krok po kroku i opisała go wraz z recenzją, mnóstwem zdjęć i swoją opinią na swoim blogu.

Badania pokazują, że ludzie chętnie korzystają z produktów lub usług polecanych przez osoby, które cenią i lubią. Dlatego taki lokalny influencer marketing to doskonałe — choć jeszcze niedoceniane — narzędzie, z którego warto skorzystać.

6 sposobów na zwiększenie rozpoznawalności salonu urodowego online

Skorzystaj z usług copywriterki kosmetycznej

Jeśli nie masz czasu lub pojęcia jak napisać dobre artykuły poradnikowe albo nie znasz zasad SEO to nic straconego! Zaufaj doświadczonej copywriterce beauty i redaktor kosmetycznej, która pisała już dla marki Biotebal, Akademii Versum, Booksy oraz wielu innych mniej lub bardziej znanych firm z branży beauty, a także salonów kosmetycznych czy klinik medycyny estetycznej.

 

Moje doświadczenie wielokrotnie już pokazało, że silny wizerunek marki kosmetycznej wymaga pracy i cierpliwości. Ale przynosi rezultaty! Dlatego każdego dnia wspieram biznesy beauty, w tym również salony kosmetyczne, przygotowując dla nich wartościowe treści, artykuły poradnikowe lub po prostu wszystkie inne teksty, których potrzebują. Wszystko po to, aby mogli właściciele i pracownicy biznesów beauty mogli zająć się tym, co jest ich pasją – upiększaniem ludzi, dodawaniem im pewności siebie i podkreślaniem ich wyjątkowego wygląd. Moją pasją jest pisanie. Jak mogę Ci pomóc?

The following two tabs change content below.
Renata Zielezińska
Promotorka kosmetyczna, redaktor kosmetyczna, blogerka kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Prowadzi popularny kobiecy blog lifestylowy www.www.sposobynazycie.pl. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Popularna copywriterka kosmetyczna i polecana copywriterka lifestylowa, autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Wirtualna Asystentka w branży beauty i nie tylko, uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Asy w rękawie branży beauty — rozmowa z Aniołem Stróżem salonów kosmetycznych — Michałem Łenczyńskim

Asy w rękawie branży beauty — rozmowa z Aniołem Stróżem salonów kosmetycznych — Michałem Łenczyńskim

Prowadzenie salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego to nie lada wyzwanie. Choć czasy pandemii i lockdownu mogły doprowadzić do upadku i bankructwa wiele z nich to wysiłek, wzajemne wsparcie i współpraca sprawiły,…

Więcej
Beauty Diamonds Awards 2022: Uniwersalna baza hybrydowa Mega Base Milky White Victoria Vynn

Beauty Diamonds Awards 2022: Uniwersalna baza hybrydowa Mega Base Milky White Victoria Vynn

Baza hybrydowa to absolutnie niezbędny produkt must-have w codziennej pracy manikiurzystek, podolożek i stylistek paznokci. Podczas XI edycji prestiżowego konkursu kosmetycznego Beauty Diamonds Awards 2022 miałyśmy sposobność poznać — wyjątkową…

Więcej

Dodaj odpowiedź

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.