Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków. Wyniki raportu GfK Beauty 2016

Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków. Wyniki raportu GfK Beauty 2016

Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie.

 

Kanał drogeryjny to przede wszystkim sieć Rossmann. Trzy razy więcej kobiet kupuje tam niż w innych drogeriach (31 do 91 proc.), dla mężczyzn to nawet większa dysproporcja (15 do 90 proc.). Generalnie rzecz biorąc zakupów w sieci Rossmann, dokonuje większość populacji, bez wyraźnych różnic socjodemograficznych. Jednak w większości pozostałych kanałów dystrybucji dominują już młode Polki. Zauważalne jest to już w innych sieciach drogeryjnych. W sieci Hebe zakupów dokonuje 31 proc. kobiet, w tym 41 proc. kobiet z przedziału wiekowego 18–29 lat. Podobnie sytuacja występuje w sieci Natura/Aster, w której zaopatruje się 28 proc. populacji kobiet, w tym 38 proc. młodych Polek.

Podobne zjawisko występuje w innych kanałach dystrybucji. W handlu nowoczesnym (czyli w hipermarketach lub supermarketach Auchan, Carrefour, Leclerc, Real, Tesco), gdzie dokonywanie zakupów kosmetycznych deklaruje 41 proc. kobiet, odsetek kupujących młodych kobiet wynosi 48 proc. W sieci aptek Superpharm kupuje 29 proc. ogółu kobiet, a 39 proc. młodych pań. Na stoiskach specjalistycznych (lub w sklepach) z kosmetykami, takich jak sieci Body Shop czy Inglot, również częściej kupują młode kobiety (17 do 24 proc.).

Internet to także domena młodych konsumentek. Stanowią dominującą grupę kupujących zarówno w przypadku wirtualnych drogerii, jak i wirtualnych sklepów producentów czy dystrybutorów. W pierwszym przypadku dysproporcja wynosi 27 do 40 proc., w drugim 16 do 22 proc.

Jedynie w przypadku perfumerii (np. Sephora, Douglas) i handlu tradycyjnego nie występuje analogiczne zróżnicowanie wiekowe konsumentek, z obserwowanym wyższym odsetkiem deklaracji zakupowych młodych kobiet w stosunku do całej populacji.

Łukasz Bielewicz, Strategic Insight Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: "Uwagę zwraca różnica w motywacjach dbania o siebie między kobietami i mężczyznami. Kobiety robią to z pobudek "wewnętrznych" – by wyrazić siebie i czuć się dobrze swojej skórze, podczas gdy mężczyźni częściej dbają o siebie, by zaspokoić oczekiwania innych. W efekcie widać zarówno zupełnie inny model używania i kupowania kosmetyków. Kobiety dużo częściej i chętniej zmieniają kupowane produkty i marki ich producentów, podczas gdy mężczyźni – gdy już znajdą produkt, który spełnia ich oczekiwania – są wobec niego lojalni".

 

O badaniu

Raport GfK Beauty 2016 bazuje na informacjach pozyskanych z trzech komplementarnych źródeł danych: wywiadów online z kobietami (N=500) i mężczyznami (N=200) pochodzącymi z Online Access panelu GfK, reprezentatywnej próby (N=8000) polskich gospodarstw domowych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK oraz raportów własnych GfK – Consumer Trends Report, Polska na Widelcu, Zwyczaje Żywieniowe Polaków.

 

 

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

The following two tabs change content below.
Nasza redakcja to społeczność ludzi dbających o zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Prezentujemy godne polecenia produkty i usługi oraz dzielimy się wiedzą dotyczącą sprawdzonych sposobów, które pomagają zachować zdrowie i urodę. Interesuje nas tematyka perfum, makijażu czy medycyny estetycznej. Uwielbiamy czytać książki, których recenzje publikujemy w rubryce Beauty Czytelnia oraz recenzować i informować o nowościach kosmetycznych.

Powiązane artykuły

Kody rabatowe na zakupy w Black Friday 2017 Jakie kosmetyki warto kupić w czasie Black Friday 2017?

Jakie kosmetyki warto kupić w czasie Black Friday 2017?

Coraz częściej słyszy się sformułowanie "Black Friday" – w telewizji, w radiu czy Internecie otaczają nas reklamy Czarnego Piątku. Czasami jest to wielkie odliczanie, innym razem obietnica super okazji. Jednak…

Więcej
Czekamy na Wasze głosy! Firmowy Blog Urodowy 2017 – czekamy na Wasze głosy!

Firmowy Blog Urodowy 2017 – czekamy na Wasze głosy!

Umiejętne prowadzenie firmowego bloga również w branży urodowej jest wyjątkową formą kontaktu z klientem. To świetna forma budowania świadomości marki, to miejsce w sieci, gdzie można odkryć przed czytelnikami tajniki…

Więcej

6 komentarzy na temat “Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków. Wyniki raportu GfK Beauty 2016

  1. Uważam, że należy się cieszyć, że młode osoby chętnie kupują kosmetyki i dbają o siebie a gdzie dokonują zakupów to już chyba mniej ważne 🙂

  2. Rossmann ma najlepsze wyniki, bo drogerii Rossmann jest zdecydowanie najwięcej na polskim rynku. W moim mieście jest 6 Rossmannów i pewnie niedługo pojawią się nowe, Natury są dwie, jeden Super Pharm i jedna słabo zaopatrzona drogeria sieci, drogerie polskie. Hebe mi zlikwidowali 🙁
    Co do wyników ankiety to się nie zgodzę z nią, bo wiele moich koleżanek grubo po trzydziestce kupuje tanie marki typu Wibo, Loveley, Bell czy My Secret. To samo zauważyłam podczas ostatniej promocji w Rossmannie. Najbardziej pchały się w tanie półki kobiety, które dawno już skończyły 30 lat.

    PS. Reala już nie ma od dwóch lat…

  3. Staram się rozsądnie kupować kosmetyki ale wiadomo, czasem każdej kobiecie się zdarza nieplanowany miły zakup.
    Lubię marki zarówno te droższe np. Mac, Urban Decay, Lancome czy Clinique ale nie wykluczam średnich półek, w które celuję najczęściej np. L’oreal, Inglot ( uwielbiam te kosmetyki, zwłaszcza kolorówkę ) oraz tańszych marek ; Bielenda, Lirene czy Makeup Revolution – czekoladki oraz serduszka podbiły moje serducho. Jestem takiego zdania, nie wszystko co tanie musi być gorsze albo drogie nie musi być lepsze bo czasem zdarzają się buble w każdych markach.

  4. Ja bym jeszcze rozróżniła te kosmetyki. Jak robię zakupy widzę młode dziewczyny, które kupują głównie tanie i bardzo tanie kosmetyki. Patrząc na kobiety 30+ (i dalej) widzi się zakupy kosmetyków droższych lub drogich. Wynika to zapewne z doświadczenia, wiedzy i sytuacji materialnej. Moje koleżanki kupują bardzo dużo kosmetyków, ja zresztą również. Ale nie są to marki Wibo, Inglot czy Eveline…

  5. Patrząc na swoje zakupy i zakupy swoich znajomych (zdecydowanie spoza grupy 18-29) chyba nie jestem przekonana co do wyniku tego badania/raportu…. 🙂


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.