Naturalne kosmetyki wypełnione składnikami aktywnymi — wywiad z Drogerią Natura

Naturalne kosmetyki wypełnione składnikami aktywnymi — wywiad z Drogerią Natura

W związku z organizowanym przez nas Plebiscytem Moja Ulubiona Drogeria, który stworzyliśmy na łamach portalu TrustedCosmetics.pl, postanowiliśmy zaprosić Drogerie do wywiadu, aby troszkę opowiedziały o sobie. Poznajcie zatem Drogerie i Perfumerie, które chciały z nami rozmawiać oraz dać się nam się bliżej poznać! Zapraszamy na rozmowę z Drogerią Natura.

 

Renata Zielezińska: Jak to się stało, że powstała Drogeria Natura?

Drogeria Natura: Historia Natury sięga lat 90., kiedy swoją działalność rozpoczęła spółka Polbita. Firma szybko stała się największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Działalność operacyjna spółki koncentrowała się na zaopatrywaniu hurtowni, niezależnych sklepów i budowaniu sieci franczyzowej. W połowie lat 90. Polbita postanowiła rozpocząć własną działalność handlową i w 1997 roku otworzyła pierwszą drogerię Natura przy ulicy Krasnobrodzkiej w Warszawie. Sklep z powodzeniem funkcjonuje w tej lokalizacji do dziś.

 

Renata Zielezińska: Od czego Państwo zaczynali, to znaczy co sprzedawaliście na początku działalności?

Drogeria Natura: Na początku skupialiśmy się na zaopatrywaniu drogerii w produkty dużych światowych marek, takich jak Colgate czy Johnson&Johnson. Nad kosmetykami kolorowymi, które dominują w obecnej ofercie, przeważała wtedy chemia gospodarcza i kosmetyki do pielęgnacji. Wraz z dalszym rozwojem Natury, asortyment był poszerzany o kolejne kategorie produktów.

 

Renata Zielezińska: A jak jest aktualnie z asortymentem, czy Drogerie Natura mają inną ofertę produktową niż pozostałe drogerie w naszym kraju?

Drogeria Natura: Natura posiada marki na wyłączność w różnych kategoriach, jednak najbardziej wyróżnia nas kategoria kosmetyków kolorowych. W asortymencie mamy obecnie 7 marek makijażowych dostępnych tylko w Naturze lub na wyłączność w handlu nowoczesnym. Drogerie Natura charakteryzuje także bogaty asortyment kosmetyków naturalnych. Dążymy do poszerzania oferty produktów wegańskich, również w makijażu. Na naszych półkach klienci znajdą między innymi produkty marek Orientana, Apis, Cosnature, Markell, Biolaven, Vianek i innych. Staramy się też zwiększać świadomość konsumentów w dziedzinie pielęgnacji opartej na ekstraktach roślinnych. Na uwagę zasługuje fakt, że Natura jest najlepiej oceniana przez Klientki wśród innych sieci w branży w kategorii koloryzacji włosów, gdzie ma najszerszą ofertę.

 

 

Renata Zielezińska: Może macie jakieś marki własne? Jeśli tak proszę je krótko zaprezentować. Czy są wśród nich takie, których preparaty zyskały już zaufanie klientek?

Drogeria Natura: Tak, stale rozwijamy ofertę marek dostępnych na wyłączność. Od wielu lat z sukcesem prowadzimy cenione przez konsumentki marki makijażowe KOBO Professional, My Secret i Sensique. Nowe kolekcje KOBO Professional są inspirowane najnowszymi trendami w zakresie mody i makijażu. Preparaty te charakteryzują się bardzo wysoką jakością i są doceniane przez profesjonalistów branży beauty, czego dowodem są m.in. zdobyte tytuły Glammies magazynu "Glamour", IN STYLE Best Beauty Buys czy Superprodukt "Świata Kobiety". Kosmetyki My Secret skierowane są do młodych, aktywnych i pewnych siebie kobiet, lubiących odważne kolory i eksperymenty makijażowe. Produkty Sensique pozwalają zaś podkreślić naturalne piękno kobiecej twarzy, dlatego dobrze sprawdzą się w codziennym makijażu.

Stopniowo rozszerzamy także inne kategorie, m.in. o preparaty do pielęgnacji ciała, higieny intymnej i akcesoria. Pod brandem Natura Care znajduje się szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy, takich jak płyny micelarne dla różnych rodzajów cery, żele i maseczki. Oprócz nich oferta obejmuje również kremy do rąk i stóp oraz balsamy do ciała. Marka Intimelle skupia szeroką gamę produktów do higieny intymnej, takich jak wkładki higieniczne, podpaski, tampony i płyny. Serie Seyo i Seyo Men skierowane są do pielęgnacji ciała dla kobiet i mężczyzn. W asortymencie marki znajdują się mydła, żele pod prysznic i maszynki do golenia. Pod brandem Milly oferujemy m.in. płatki kosmetyczne, ręczniki papierowe i papiery toaletowe, wykonane z materiałów przyjemnych dla skóry. Oprócz produktów kosmetycznych zapewniamy także liczne akcesoria Natura Accessories, w tym m.in. pędzle do makijażu twarzy, myjki, szczotki i szereg narzędzi do wykonywania manicure i pedicure.

 

Renata Zielezińska: Czym drogerie Natura wyróżniają się na tle konkurencji?

Drogeria Natura: Drogerie Natura są cenione przez klientki z uwagi na wysokie standardy obsługi i profesjonalne kompetencje personelu. Inwestujemy w programy szkoleniowe dla pracowników, stale podnosimy standardy obsługi klienta i monitorujemy je. Konsultantki w drogeriach stacjonarnych są zawsze chętne do pomocy przy wyborze odpowiednich produktów. Natura to również zaangażowanie w promocję świadomego dbania o otaczające środowisko wśród pracowników i klientów. Zachęcamy do segregowania codziennych odpadów, wykorzystujemy biodegradowalne torby, a gazetki drukujemy na papierze pozyskanym w 92% z makulatury. Prowadzimy zbiórkę i segregację odpadów we wszystkich punktach sprzedaży. Oprócz blisko 300 drogerii stacjonarnych w całej Polsce prowadzimy również drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl, z której zamówienia można odebrać w każdej drogerii stacjonarnej.

 

Renata Zielezińska: Czy możemy dowiedzieć się więcej o właścicielach i pomysłodawcach drogerii Natura?

Drogeria Natura: Pomysłodawcami drogerii Natura były osoby pracujące w spółce Polbita w latach 90.. Obecnie za rozwój sieci odpowiada pan Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu ds. finansów oraz pani Monika Nowakowska, wiceprezes zarządu ds. commercial.

 

Renata Zielezińska: Odwiedzając drogerie stacjonarne, zauważyłam, że w wielu z nich coraz więcej miejsca zajmuje dział "zdrowa żywność". Czy w drogeriach Natura także istnieje taki dział?

Drogeria Natura: Obecnie nie posiadamy działu ze zdrową żywnością, jednak rozważamy jego wprowadzenie w przyszłości. Aktualnie koncentrujemy się na dynamicznym rozwoju asortymentu naturalnego w pielęgnacji i wprowadzaniem kosmetyków z dużą zawartością naturalnych składników, na bieżąco aktualizujemy również asortyment we wszystkich kategoriach. Ponad 30% asortymentu jest wymieniane w skali roku, aby dostarczać klientom nowinki kosmetyczne, kiedy tylko pojawią się na rynku. Wnętrza naszych drogerii są podzielone na cztery główne strefy: włosy, makijaż, pielęgnację i perfumerię. Ta nawigacja podkreśla kompetencje Natury, ułatwia klientom poruszanie się po sklepie i szybkie odnajdywanie poszukiwanych produktów.

 

 

Renata Zielezińska: Aktualnie coraz bardziej popularne stają się kosmetyki naturalne, organiczne i wegańskie, czy posiadacie takie w swojej ofercie?

Drogeria Natura: Tak, obecnie szczególnie mocno koncentrujemy się na rozwoju asortymentu kosmetyków naturalnych, organicznych i wegańskich. Widzimy coraz większe zainteresowanie tego typu produktami wśród konsumentów, którzy zwracają większą uwagę na naturalne pochodzenie surowców kosmetycznych. W drogeriach Natura klienci mogą wybierać spośród oferty takich marek jak: Apis, Markell, Vianek, Wet’n’Wild, Natura Syberica, Cosnature, Orientana, Sylveco i wielu innych.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób docierają Państwo do klientów?

Drogeria Natura: Stały dialog z konsumentami jest dla nas bardzo ważny, bo to na podstawie ich potrzeb opracowywana jest strategia rozwoju i zapotrzebowania asortymentowego. Nasi klienci reprezentują różne grupy wiekowe, dlatego w komunikacji wykorzystujemy zarówno tradycyjne kanały offline, jak i szereg możliwości, jakie daje internet. Prowadzimy profile społecznościowe na Facebooku i Instagramie, a także kanał Natura Piękna z dedykowanymi materiałami video o makijażu i pielęgnacji na YouTube. Regularnie przygotowujemy mailowe newslettery, w których prezentujemy nowości produktowe, oferujemy promocje i rabaty, czy informujemy o otwarciach nowych drogerii. Angażujemy się w lokalne wydarzenia nawiązujące do tematów piękna i pielęgnacji na terenie miast i centrów handlowych, a także uczestniczymy w najważniejszych targach naszej branży.

 

Renata Zielezińska: Czy oprócz zdobywania nowych klientów, zależy Wam na tym, aby zebrać stałe grono powracających klientów? Jakie działania podejmujecie, aby klient Wam zaufał?

Drogeria Natura: Tak, oczywiście. Z myślą o zaangażowaniu klientów uruchomiliśmy w ubiegłym roku program lojalnościowy Klub Natura, którego członkowie mogą liczyć na szereg benefitów. Przynależność do Klubu gwarantuje stałe rabaty aktywowane poprzez kartę klubową, system zbierania punktów za zakupy wymiennych na nagrody, a także powiadomienia o nadchodzących promocjach, dedykowane konkursy i oferty specjalne czy porady profesjonalistów. Członkostwo w Klubie jest bezpłatne, a dołączenie do grona beneficjentów możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracyjnego dostępnego w każdej drogerii Natura oraz online.

Od wielu lat chętnie angażujemy się w akcje charytatywne i wspieramy osoby potrzebujące, ponieważ uważamy, że rolą biznesu jest aktywne uczestniczenie w życiu społecznym. W ostatnim czasie zostaliśmy gospodarzem drugiej edycji akcji charytatywnej "Wsparcie po starcie", w ramach której przekazaliśmy częściowy dochód ze sprzedaży produktów wybranych marek, m.in. dostępnych u nas na wyłączność Seyo Men i Intimelle, na rzecz podopiecznych Fundacji Poland Business Run. Już teraz zachęcamy do włączenia się w drugą część tej akcji, która odbędzie się w dniach 3.09-17.09.2017 r.

 

Renata Zielezińska: W jaki sposób zachęcacie klientów, by odwiedzali Drogerie Natura?

Drogeria Natura: Staramy się, aby w naszych drogeriach panował miły nastrój sprzyjający zakupom. Nasze konsultantki są zawsze chętne, by pomóc w dokonaniu wyboru odpowiednich produktów. Organizujemy cykliczne akcje, w ramach których zapewniamy bezpłatne porady specjalistów m.in. z zakresu makijażu i pielęgnacji, czy konkursy z nagrodami. Aranżujemy wystrój wnętrz zgodnie z najnowszymi trendami, tak aby zapewnić efektywną nawigację w sklepach. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów stale poszerzamy ofertę produktów.

 

 

Zagłosuj na Drogerię Natura i wygraj nagrodę!

Oddaj głos na Drogerię Natura w Plebiscycie Moja Ulubiona Drogeria! Na Wasze głosy czekamy oraz wypowiedzi, które nagrodzimy zestawami kosmetyków.

 

Renata Zielezińska: Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas oraz za to, że dali się nam Państwo poznać. To pokazuje, że są Państwo Drogerią Przyjazną Klientom.

The following two tabs change content below.
Renata Zielezinska
Redaktor kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, copywritera, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Co kupić w promocji w Drogeriach Vica? Dlaczego dołączyłam do Vica Clubu? Co warto kupić w promocji?

Dlaczego dołączyłam do Vica Clubu? Co warto kupić w promocji?

Jakiś czas temu odkryłam Drogerię Vica. Już podczas pierwszych zakupów dołączyłam do Vica Clubu, jednak czekałam na odpowiedni moment, by wyjawić Wam, dlaczego zdecydowałam się na ten krok. Dziś z…

Więcej
Poznajcie bliżej Drogerie Koliber Asortyment dostosowany do klienta — rozmowa z Drogerią Koliber

Asortyment dostosowany do klienta — rozmowa z Drogerią Koliber

W związku z organizowanym przez nas Plebiscytem Moja Ulubiona Drogeria, który stworzyliśmy na łamach portalu TrustedCosmetics.pl, postanowiliśmy zaprosić Drogerie do wywiadu, aby troszkę opowiedziały o sobie. Poznajcie zatem Drogerie i…

Więcej

8 komentarzy na temat “Naturalne kosmetyki wypełnione składnikami aktywnymi — wywiad z Drogerią Natura

  1. Lubię Naturę ale z domu mam do niej troszkę daleko, więc niestety odwiedzam konkurencję. Dawno nie widziałam jakiś akcji promujących tą drogerię, a niestety rynek jest brutalny i każdy walczy o klienta.

    1. też mam kawałek drogi, bo ie są na każdym kroku jak konkurencja w czerwonym kolorze. Jednak warto tam się czasami wybrać jak jest promocja. Można to połączyć np z wycieczką rowerem i macie przyjemne z pożytecznym

  2. W Naturze kupuję głównie kolorówkę: piuder Kobo, szminki smart girls, lakiery My secret, coś z Sensique i Essence
    Z pielęgnacji to jak jest promocja, a w innym sklepie nie ma okazji cenowej


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.