Już dziś wzmocnij swoją odporność!

Już dziś wzmocnij swoją odporność!

Jesienią nasz organizm jest narażony na obniżenie odporności. Kichanie, katar, przeziębienie mogą prowadzić do poważniejszych dolegliwości. Dodatkowo aura tej pory roku sprawia, że czujemy się bardziej zmęczeni i senni.

 

Jednak nie dajmy się tak łatwo pokonać, zadbajmy o swoją odporność i dobre samopoczucie. Tylko jak to zrobić? Oto kilka kroków do sukcesu!

 

1. Sen jest Twoim przyjacielem

To czy jesteśmy wsypani, czy nie wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale również i odporność. Ciągłe niewysypianie się spowalnia reakcje obronne naszego organizmu na różnego rodzaju bakterie i wirusy. Wiadomo praca, dom i codzienne obowiązki nie pozwalają nam długo spać, ale warto wygospodarować troszkę czasu wieczorem i położyć się wcześniej. Może warto odpuścić sobie np. kolejny odcinek serialu w telewizji i porządnie się wyspać?

 

2. W zdrowym ciele zdrowy duch

Kiedy ćwiczymy, zwiększa się aktywność limfocytów, czyli krwinek białych, a to właśnie one są odpowiedzialne za wewnętrzną walkę o zdrowie naszego organizmu. Dodatkowo podczas aktywności fizycznej wzrasta poziom endorfin – hormonów szczęścia. Zatem wykonując regularne ćwiczenia, nie tylko wzmocnimy naszą odporność, staniemy się silniejsi oraz bardziej sprawni, ale także szczęśliwsi i znacznie pozytywniejszym nastawieniem do świata.

 

3. Temperatura — pomaga czy przeszkadza?

Na nasze zdrowie bardzo niekorzystnie wpływają nagłe zmiany temperatur, kiedy to wychodzimy z bardzo nagrzanego pomieszczenia czy samochodu na tę jesienną pluchę i chłód. Dlatego może lepiej przykręcić nieco ogrzewanie, aby nie fundować naszemu organizmowi szoku termicznego?

Można się jednak nieco uodpornić na nagłe zmiany temperatur. Pomocne może okazać się tzw. hartowanie organizmu. Najłatwiejszym sposobem jest zmiana temperatury wody podczas kąpieli. Na zmianę polewamy ciało najpierw ciepłą wodą, potem przez chwilę zimną. Cały zabieg powinno się kończyć wodą zbliżoną do temperatury naszego ciała.

 

4. "Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki"

Niezwykle ważne jest również to, co jemy, bowiem 70% odporności pochodzi z brzucha. Do swojej codziennej diety warto wprowadzić pokarmy bogate w witaminy, szczególnie w witaminę C. Do grupy tej należy cytryna, acerola czy kiszonki. Nieoceniony w walce o zdrowy organizm okazać się może także imbir. Nie tylko rozgrzewa, ale także ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne, więc z nim żaden wirus nam niestraszny. Warto też sięgnąć po tran, bogaty w kwasy Omega-3, które wzmagają produkcję białych krwinek, więc wzmacnia się nasza naturalna bariera ochronna.

 

5. Ubiór stosowny do pogody

Lato się skończyło i niestety czy nam się to podoba, czy nie, musimy przed wyjściem z domu odpowiednio się ubrać, aby nie doszło do wyziębienia organizmu, bo wówczas przeziębienie gwarantowane.

 

6. Dostęp do świeżego powietrza

Ważne jest wietrzenie pomieszczeń, w których przebywamy, szczególnie jeśli wcześniej była w nich osoba chora. Bo po co kusić fruwające po pokoju bakterie do zaatakowania nas?

 

7. Nawodniony organizm to zdrowy organizm

Upały się skończyły, więc automatycznie nie odczuwamy już tak dużego pragnienia. Jednak nie powinno nas to zmylić i trzeba pamiętać o wypiciu przynajmniej 1,5 litra w ciągu dnia. Kiedy organizm jest odpowiednio nawodniony, jesteśmy jednocześnie mniej zmęczeni, mniej podatni na stres, oraz organizm oczyszcza się z toksyn.

Zwiększenie odporności nie jest bardzo trudnym zadaniem, wystarczy nieco zmienić swoje codzienne nawyki. Dzięki temu wzmocni się nasz organizm i uda nam się zapobiec przeziębień czy infekcji. Wiadomo, nie ma 100% gwarancji, że ominą nas wszelkiego rodzaju choroby, ale nawet jeśli coś nas dopadnie, to znacznie szybciej pokonamy wówczas chorobę.

 

 

Dwa lata temu miałam bardzo słabą odporność i łapałam wszelkie możliwe przeziębienia, dzięki tym małym zmianom, które opisałam powyżej, już rok temu udało mi się uniknąć jesiennych chorób, dlatego mam nadzieję, że może ten artykuł okaże się pomocny i Wam także uda się wzmocnić swoją odporność.

 

Artykuł przygotowała — Zakręcona ZuZula, na co dzień studentka, lakieromaniaczka, autorka bloga http://zakrecona-zuzula.blogspot.com/, na którym dzieli się swoją pasją z innymi.

The following two tabs change content below.
Nasza redakcja to społeczność ludzi dbających o zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Prezentujemy godne polecenia produkty i usługi oraz dzielimy się wiedzą dotyczącą sprawdzonych sposobów, które pomagają zachować zdrowie i urodę. Interesuje nas tematyka perfum, makijażu czy medycyny estetycznej. Uwielbiamy czytać książki, których recenzje publikujemy w rubryce Beauty Czytelnia oraz recenzować i informować o nowościach kosmetycznych.

Powiązane artykuły

Jesienne rytuały pielęgnacyjne część 1 41 jesiennych rytuałów pielęgnacyjnych naszych Czytelniczek — część 1

41 jesiennych rytuałów pielęgnacyjnych naszych Czytelniczek — część 1

Zapytaliśmy ostatnio w ramach jednego z konkursów nasze czytelniczki o ich ulubione rytuały pielęgnacyjne. Wybierz idealny rytuał na pielęgnację w długie jesienne wieczory dla siebie! Nasze Czytelniczki zdradziły nam 41…

Więcej
Jak dbać o fioletowe i różowe włosy? Jak dbać o fioletowe i różowe włosy

Jak dbać o fioletowe i różowe włosy

Fioletowy i różowy to jedne z najbardziej szalonych i najciekawszych kolorów włosów, jakie kiedykolwiek istniały. Nie każda dziewczyna odważy się na takie odcienie, ale ta, która zdecyduje się na te…

Więcej

3 komentarze na temat “Już dziś wzmocnij swoją odporność!

  1. Ja jako świeżo upieczona mama 16 dnowej księżniczki muszę wzmocnić swoją odporność dodatkowo. Zdrowa dieta bogata w witaminę C i inne niezbędne witaminy. Muszę dbać o siebie szczególnie gdy karmię naturalnie moja pociechę. Jednak o odporność powinno się dbać przez cały rok 😄


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.