Japońska dieta młodości i długowieczności

Japońska dieta młodości i długowieczności

Japończycy należą do jednych z najszczuplejszych narodów na świecie. To naród świadomy swojej wagi. Jak udaje im się utrzymać szczupłe ciało? Sprawdźmy!

 

Japońska dieta składa się z węglowodanów i ryb. Jest pozbawiona tłuszczy, a jej podstawą jest sycący ryż. Znajdziemy w niej mnóstwo warzyw, ziaren, soji, grzybów, wodorostów i zielonej herbaty.

W krajach zachodnich na talerzach przeważają przetworzone ziarna, mięso i potrawy, słodkie desery oraz dużo alkoholu.

 

Odchudzająca moc japońskich pałeczek

Japońskie sztućce nabierają mniejszą ilość żywności niż popularne w pozostałych częściach świata łyżki i widelce. Mniejsza ilość dostarczanego do ust pokarmu sprawia, że jest ono lepiej rozdrobnione, a w efekcie również szybciej strawione. Używanie pałeczek sprawia, że Japończycy jedzą wolniej, celebrując posiłek. W ten sposób mózg szybciej rozumie, że żołądek jest zapełniony, a dzięki temu przyjmują oni mniejszą dawkę żywności.

 

Ryż, węglowodany o niskiej zawartości tłuszczu

Duże ilości ryżu są gotowane i spożywane w Japonii bez dodatków tłuszczy, które potęgują pragnienie spożycia większej ilości posiłku. Ziarno to ekspresowo dostarcza organizmowi energii, stabilizuje poziom cukru i pozytywnie wpływa na pracę jelit. Zawiera witaminy i minerały takie jak błonnik, ryboflawina czy niacyna.

 

Warzywa kapustne

Japońska dieta jest obfita w warzywa kapustne, do których zalicza się rzodkiew, kalafior, brokuły i kapustę. Są one nie tylko przeciwutleniaczami, ale również cennym źródłem minerałów, witamin i błonnika. Według niektórych badań regularne spożywanie tych warzyw pozytywnie wpływa na pracę serca, ciśnienie tętnicze oraz poziom cukru w organizmie.

 

Grzyby shiitake

To cenny składnik codziennej japońskiej diety, który uzupełnia witaminy i minerały w organizmie. W efekcie wzmacnia jego funkcję, obniża poziom cholesterolu. Za sprawą zawartości silnych przeciwutleniaczy stopuje procesy starzenia.

 

Ryby i wodorosty

Mieszkańcy Japonii spożywają 70 kg ryb rocznie na osobę. Mieszkańcy Europy jedzą ich wiele razy mniej. Ryby są nie tylko źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, ale również białka, wapnia, jodu, żelaza, cynk czy fosforu. Wodorosty, którymi Japończycy wzbogacają swoją dietę, dostarczają im mnóstwa beta-karotenów, błonnika ryboflawiny oraz witaminy C.

 

 

Zielona herbata

Japoński rytuał picia herbaty wpływa na zdrowie i urodę. Dostarcza organizmowi niezbędnych witamin K, B, A, C i E oraz kofeiny, żelaza, potasu, wapnia, polifenoli i taniny. Regularne picie naparów z zielonej herbaty nie tylko oczyszcza organizm z toksyn, ale również reguluje metabolizm i chroni komórki DNA oraz wzmacnia naczynia krwionośne.

The following two tabs change content below.
Nasza redakcja to społeczność ludzi dbających o zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Prezentujemy godne polecenia produkty i usługi oraz dzielimy się wiedzą dotyczącą sprawdzonych sposobów, które pomagają zachować zdrowie i urodę. Interesuje nas tematyka perfum, makijażu czy medycyny estetycznej. Uwielbiamy czytać książki, których recenzje publikujemy w rubryce Beauty Czytelnia oraz recenzować i informować o nowościach kosmetycznych.

Powiązane artykuły

A jakie Wy macie zdanie na ten temat? Inspirowanie się znanymi markami – dyskusja

Inspirowanie się znanymi markami – dyskusja

Ostatnio bardzo duże emocje wzbudził w Was artykuł o podróbkach znanych kosmetyków. Zdecydowanie opowiedziałyście się przeciwko zalewowi podejrzanie tanich produktów produkowanych w Chinach. Bardzo nas ucieszyła ogromna świadomość naszych czytelniczek,…

Więcej
Dbaj o włosy jesienią Jak pielęgnować włosy jesienią?

Jak pielęgnować włosy jesienią?

Wydawać się może, że jesień jest przejściowym czasem, w którym nic nie grozi naszym włosom i można odpuścić ich pielęgnację. Jest to mylne twierdzenie — czas pomiędzy upalnym latem a…

Więcej

6 komentarzy na temat “Japońska dieta młodości i długowieczności

  1. Nawet stosując się do diety japończyków nigdy nie będziemy tacy jak oni, tam jest inny klimat i tryb życia. Japończycy są przystosowani do tego jak my do innych rzeczy, które u nich były by trudne do spożycia

  2. W każdym kraju w diecie przeważają składniki, hodowane czy produkowane w danym kraju. Japończycy akurat to co u siebie mają jest w większości zdrowe. Poza tym japończycy prowadzą inny tryb życia. Nam raczej nie uda się wprowadzić do swojego jadłospisu za wielu ich produktów – choćby z uwagi na ich dostępność czy ceny.

    1. Sushi dla europejczyka akurat nie jest zdrowe. Brakuje nam w przewodzie pokarmowym enzymów trawiących surową rybę. Jest to fakt już powszechnie znany. Spożywając sushi możemy traktować je jako oryginalną przekąskę, nie jako zdrowy element diety. I warto nie korzystać z niej zbyt często.


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.