6 kroków do zbudowania silnej marki kosmetycznej!

6 kroków do zbudowania silnej marki kosmetycznej!

Każda firma, również ta z branży zdrowia i urody na początku, ale i w trakcie swojej działalności zadaje (przynajmniej powinna) sobie pytanie, co zrobić, aby pokazać się światu, w jaki sposób dotrzeć do klientów. Zdradzam moje sekretne, sprawdzone i skuteczne porady jak budować silną markę kosmetyczną! Zapraszam do lektury.

 

Daj się znaleźć swoim klientom!

Kilka lat temu zostałam dystrybutorką pewnej firmy kosmetycznej. Chciałam wówczas poinformować o swojej działalności oraz o tym, co można u mnie kupić jak największą liczbę osób. Publikowałam wiele artykułów w mediach, gazetach, na portalach kobiecych, stworzyłam firmowy profil na portalu FB, chętnie brałam udział w wywiadach, założyłam bloga, aby mieć kontakt z klientami oraz mieć własne dodatkowe źródło pozycjonowania dla swojej strony i sklepu z kosmetykami. Ponadto dodawałam moją firmę do katalogów firm, katalogów stron i współpracowałam z blogerkami.

Podczas gdy moje koleżanki z firmy (również dystrybutorki) obawiały się podać swój numer telefonu, opublikować swoje zdjęcie, materiał promocyjny i wydać pieniądze na tego typu reklamę. Miały one ogromny problem ze znalezieniem klientów na produkty kosmetyczne, które wtedy sprzedawaliśmy. No bo jak znaleźć klientów, kiedy boimy się pochwalić znajomym, czym się zajmujemy? Skąd klienci mają wiedzieć, że to akurat u Ciebie można kupić kosmetyki? Koleżanki miały problem… podczas gdy ja miałam trudności z odbieraniem mnóstwa wiadomości mailowych, a telefon ciągle dzwonił. Morał, jaki wyciągnąć można z mojego doświadczenia, jest taki, że trzeba pokazać światu, czym się zajmujemy. Trzeba pozwolić się odnaleźć klientom.

 

Jak wyróżnić swój kosmetyk lub usługę z branży beauty?

Aktualnie obserwujemy, iż rynek produktów i usług beauty w Polsce jest niezwykle zasobny. Znajdujemy w nim fantastyczne kosmetyki, niezwykłe suplementy diety, wyjątkowe usługi kosmetyczne, dentystyczne czy medycyny estetycznej. Odkrywamy rewelacyjne publikacje, unikalne zabiegi, które wręcz powinno się polecać innym. Miałyśmy okazję poznać i przetestować warte uwagi produkty do pielęgnacji całego ciała od stóp do głów, perfumy, kosmetyki do makijażu, testowałyśmy wiele zabiegów kosmetycznych, fryzjerskich, spa oraz medycyny estetycznej. Poznałyśmy produkty dentystyczne, zdrową żywność, naturalne sposoby pielęgnacji.

 

Znalazłyśmy wśród nich doskonałe produkty i usługi, które promujemy, ponieważ są tego warte, są godne polecania oraz rozpowszechniania informacji o nich.

Wieloletnia praca w marketingu produktów kosmetycznych i urodowych pozwoliła nam zaobserwować, że jeśli nie ma ich w Internecie, to marka szybko ginie z rynku, zostaje zapomniana, zepchnięta na boczne tory.

Branża beauty jest bardzo zasobna w kosmetyki, suplementy oraz zabiegi… tutaj wygrywają ci, którzy podejmą świadomą decyzję o promocji swoich produktów czy usług!

 

Sposoby i korzyści ze świadomego budowania marki kosmetycznej

1. Publikacja artykułów (najlepiej regularna) o firmie lub jej produktach, lub usługach pozwoli Ci rozpowszechnić, może także pozyskać klientów. Warto poszukać osób czy redakcji, które przetestują kosmetyk lub zabieg kosmetyczny i przygotują rzetelną recenzję, pokazując swoim czytelnikom, w jaki sposób produkt lub zabieg działają, oraz jakie w tym konkretnie przypadku przyniosły rezultaty.

2. Udział w różnorodnych konkursach i plebiscytach sprawia, że marka zostaje doceniana, ale także staje się rozpoznawalna. Przykładowo takim konkursem, w którym można promować swój produkt, usługę lub markę kosmetyczną, ale również suplementy diety jest prestiżowy Plebiscyt Diamenty Beauty. Daje on możliwość pokazani, wyróżnienia i zaprezentowania wyjątkowych oraz godnych polecenia produktów i usług. W konkursie tym otrzymujesz Godło Diamenty Beauty, z którego możesz korzystać we wszelkiej komunikacji marketingowej. Innym konkursem, którym także warto się zainteresować, jest Plebiscyt na Firmowy Blog Urodowy, w którym zyskujesz nie tylko nowych czytelników, którzy mogą stać się Twoimi zaufanymi klientami, (jeśli odpowiednio prowadzisz komunikację na blogu), ale także możesz zdobyć roczną promocję swojej firmy.

3. Dodawaj swoją firmę do katalogów urodowych – to oczywiście działanie, które wymaga troszkę pracy, jednak warto sprawić, aby klienci mogli znaleźć Ciebie i Twoje produkty.

4. Komunikaty, artykuły i publikacje prasowe online. W budowaniu świadomości marki, ważne jest, by docierać do jak największej liczby klientów, dlatego istotne są także regularne publikacje komunikatów prasowych. Jeśli nie masz biura prasowego w swojej firmie kosmetycznej i nie masz czasu na przygotowywanie takich materiałów, możesz skorzystać z pomocy Beauty Centrum Prasowego.

5. Współpraca z blogerkami urodowymi to doskonała forma pokazania swoich produktów. Tylko jak znaleźć rzetelne i uczciwe blogerki, które na pewno przetestują kosmetyk, który dostaną? Zachęcam do współpracy z naszą redakcją, od lat współpracujemy z fantastycznymi i niesamowitymi blogerkami, które zawsze z chęcią, pasją i radością testują kosmetyki, które im prześlemy.

6. Social Media to doskonałe narzędzie, które pozwala nie tylko doskonale budować markę, ale także pozostawać w bliskim kontakcie z klientami – tworzyć więzi i społeczność, a dzięki temu również często otrzymywać feedback od osób, które skorzystały z produktów czy usług. Warto założyć, chociażby firmowy blog oraz profil na portalu Facebook i Instagram. By po prostu, być w kontakcie ze światem!

 

Reasumując, moje doświadczenie już niejednokrotnie pokazało, że silna marka nie zbuduje się sama! Buduj w prasie, Internecie, radio, telewizji odpowiedni — silny wizerunek Twojej kosmetycznej działalności. Często ludzie bronią się przed reklamą swojego produktu lub obiektu kosmetycznego, twierdząc, że oni zdobyli rynek, bo pracują już 20 lat w branży i mają stałych klientów. I oby tak było zawsze, jednak zmienia się rynek, zmieniają się też klienci.

Jeśli nie zadbasz o swoją rozpoznawalność oraz o stworzenie przyjaznego wizerunku swojej kosmetycznej działalności, to za kilka miesięcy możesz cierpieć na brak klientów!

 

 

Chcesz zbudować silny wizerunek Twojej marki kosmetycznej, ale nie wiesz jak się za to zabrać?

Potrzebujesz pomocy w przygotowywaniu artykułów, prowadzeniu kanałów social media lub publikacji prasowych?

A może poszukujesz rzetelnych blogerek urodowych do współpracy?

Chętnie pomożemy!

The following two tabs change content below.
Renata Zielezinska
Redaktor kosmetyczna, pasjonatka branży beauty, copywritera, której misją jest poszukiwanie wyjątkowych i niezwykłych produktów oraz usług, które zapewniają troskliwą i niezwykłą pielęgnację. Recenzentka kosmetyków i usług spa, opiniotwórczyni i influencerka w branży urodowej. Tworzy własną Listę Kosmetycznych Znakomitości, jest pomysłodawczynią Plebiscytu Diamenty Beauty oraz wyzwań urodowych dla Czytelniczek. Autorka wielu tekstów o urodzie, zdrowiu, pielęgnacji, medycynie estetycznej i żywności. Z branżą urodową związana od 2007 roku, Ekspert Akademii Versum, doradza wielu firmom z branży beauty. Uwielbia zdobywać i doskonalić wiedzę, chętnie bierze udział szkoleniach, sympozjach i konferencjach, które wzbogacają ją w nowe wiadomości oraz są doskonałą okazją do nawiązywania nowych kontaktów.

Powiązane artykuły

Zalety regularnego biegania Legalnie na haju, czyli czym jest euforia biegacza?

Legalnie na haju, czyli czym jest euforia biegacza?

Tak, to prawda. Naukowcy podają sposoby na to, jak odurzać się bez narkotyków, z jednym utrudnieniem — trzeba się przy tym sporo napocić. Według badań opublikowanych przez Behavioural Neuroscience bieganie…

Więcej
Znacie koreańskie kosmetyki marki Cettua? Cettua — koreańska marka kosmetyczna

Cettua — koreańska marka kosmetyczna

Cettua to koreańska marka kosmetyczna skierowana przede wszystkim do młodych kobiet i odpowiadająca na ich potrzeby. Asortyment marki to przede wszystkim wysokiej jakości kosmetyki pielęgnacyjne, które w zapewniają troskliwą i…

Więcej

13 komentarzy na temat “6 kroków do zbudowania silnej marki kosmetycznej!

  1. Social media – ważna sprawa w tych czasach. Super, jeżeli profile są prowadzone w przemyślany sposób i jeśli się wyróżniają 🙂

    1. Dokładnie! Aktualnie każda firma, która chce się rozwijać dba o swój wizerunek w SM i przyciąga do siebie Klientów otwartą postawą.

  2. Zgadzam się, nic się samo nie zrobi, trzeba poświęcić swój czas i zainwestować w markę, nagrodą będzie duża ilość klientów i rozpoznawalność marki.


Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze są własnością ich autorów. Autor ponosi pełną odpowiedzialność za treść wpisu. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, trustedcosmetics.pl może przekazać wszelkie informacje stronom zainteresowanym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu.